به گزارش ایرنا، لطف‌الله حقیقی یکشنبه اول مهرماه در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی این موکب ابراز داشت: موکب احمدبن موسی(ع) طی دو سال گذشته خدمات گسترده‌ای در حوزه فرهنگی برای زائران تدارک دیده است و کسب مقام اول کشور در این زمینه گواهی بر این موضوع است.
حقیقی به برگزاری نماز، بهره گیری از آموزه‌های قرآنی در فعالیت‌های تبلیغی، برپایی مجالس جمع‌ خوانی قرآن، رفع شبهات، فعالیت‌ در حوزه نونهالان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه کربلای مکرر و اجرای برنامه‌های دعاخوانی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در سال جاری با قوت ادامه می‌یابد، افزود: بیش از آنکه دغدغه اسکان و تعذیه زائران را داشته باشیم باید به بعد فرهنگی اربعین و نهضت امام حسین(ع) توجه کنیم و پیام‌رسان شهدای کربلا و اهداف امام حسین(ع) باشیم.

** شهدای استان فارس در موکب احمدبن موسی (ع) معرفی می شوند
در این نشست، مسئول انجمن راویان کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس نیز با بیان اینکه از بیش از یک ماه گذشته وصیتنامه چندین تن از شهدای استان فارس در رده‌های مختلف سپاه، بسیج، ارتش و... به زبان‌های مختلف ترجمه شده است، گفت: این وصیتنامه‌ها به همراه معرفی شهدا به‌ صورت پوستر و بنر در مسیر پیاده‌ روی اربعین و موکب‌های استان فارس توزیع می‌شود.
سیدرضا متولی بیان کرد: این اقدام برای نخستین بار به شکلی گسترده صورت می‌گیرد.
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی موکب احمدبن موسی(ع) نیز در این نشست گفت: فعالیت مجدد دفتر موکب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی هفته‌های گذشته آغاز شده و همه روزه از ساعت 16 تا 21 پذیرای عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
میلاد امیری نژاد با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دو کشور ایران و عراق و گفت: امسال بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنیم تا زحمات کسی نادیده گرفته نشده و این همایش عظیم و باشکوه با کمترین آسیب برگزار شود.
وی همچنین به افزایش ظرفیت پذیرش بانوان در سال جاری اشاره کرد.
امیری نژاد گفت: کمیته اطلاع رسانی موکب احمد بن موسی درصدد است مسابقه تک عکس موبایلی را در ایام اربعین برگزار کند و در این زمینه دو کتاب عکس اربعین از سال‌های گذشته به مرحله چاپ رسیده است.
همه ساله عاشقان ثارالله از سراسر جهان برای شرکت در مراسم پیاده‌ روی اربعین راهی کربلای عراق می شوند که بزرگ ترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است.
در مسیر راهپیمایی مکان‌هایی معمولاً به صورت چادرهایی بزرگ با نام موکب یا هیئت عزاداری برپا می شود که به زائران خدمات و امکانات بهداشتی و رفاهی رایگان ارائه می کند. مدیریت موکب‌ها به‌ شکل مردمی و مستقل از دولت انجام می‌شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.