به گزارش ایرنا، جهانبخش میرزاوند شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم ایجاد شبکه آبیاری متمرکز فضای سبز شهری با توجه به کمبود منابع آبی افزود: آب مورد نیاز شبکه متمرکز آبیاری شهری با اتصال به چاه های آب به صورت رینگ و همچنین استفاده از پساب تصفیه خانه های محلی تامین خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه راه اندازی این شبکه آبرسانی زمان‌بر است و به هزینه زیادی نیاز دارد از آماده شدن بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری برای اجرای آن سخن گفت و اظهار داشت: شهرداری شیراز آمادگی واگذاری این طرح به بخش خصوصی را دارد.
میرزاوند با بیان اینکه تلاش داریم با اجرای این طرح، زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز شیراز را مبتنی بر طرح مطالعاتی جامع در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: صرفه‌جویی، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری چاه و استفاده از آب‌های هدر رفته فاضلاب از مزایای اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح استفاده خانگی شهروندان نیز در نظر گرفته شده،افزود: با اجرای طرح مذکور شهر شیراز از دومین شبکه آبرسانی در کنار شبکه آب شرب برخوردار خواهد شد و شهروندان می توانند از این شبکه برای مصارف غیر آشامیدنی بهره مند شوند.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.