به گزارش ایرنا، در این آیین که در مقابل پادگان زرهی ارتش در بولوار زرهی شیراز برگزار شد، یگان های پیاده، زرهی و موتوری در برابر جایگاه رژه رفتند.
قبل از آغاز مراسم رژه، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس سخنرانی کردند.
از سی و یکم شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس فارس بیان کرد: این هفته امسال با شعار 'ما توانستیم' است و محور آن بر اساس مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار در نظر گرفته شده است.
ابوالفضل گزنی ابراز داشت: براساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته 31 شهریورماه با نام 'صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح' نامگذاری شده است که در آن رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
گزنی ادامه داد: اول مهر با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید به نام 'علم و معرفت و نخبگان' نامگذاری شده است و در آن توجه ویژه‌ای به تولید علم و دانش‌پژوهشی خواهد شد و البته روز بزرگداشت سرباز نیز هست.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس با بیان اینکه دوم مهرماه با نام 'دفاع ملی جوانان و بصیرت‌افزایی' انتخاب شده، گفت: عمده برنامه‌های این روز حول محور تبیین نقش جوانان در جنگ خواهد بود.
به گفته گزنی روز سوم مهر به نام 'انقلاب اسلامی، مردم‌ سالاری دینی و بیداری و استکبارستیزی' نامیده شده است و در آن نقش محوری حضور مردم و رزمندگان تحت ولایت فقیه که ثمرات آن پیروزی در جنگ بود، تبیین می‌شود.
رئیس ستاد هفته مقدس انتخاب‌ عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید ملی' را برای روز 4 مهر اعلام کرد و بیان کرد: روز 5 مهرماه نیز به نام 'شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان' نامگذاری شده است و در این روز که مصادف با سالروز عملیات ثامن‌الائمه (شکست حصر آبادان) است تمام گلزارهای مطهر شهدا غبارروبی و عطرافشانی و از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل خواهد شد.
گزنی 6 مهرماه را روز 'ولایتمداری و نقش زنان و خانواده' نامید و گفت: در این روز نقش زنان در دوران دفاع مقدس برجسته می‌شود.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس آخرین روز این هفته را با عنوان 'فرماندهان و پیشکسوتان' معرفی کرد که در آن روز از مقام شهدایی همچون جهان‌ آرا، کلاهدوز تجلیل خواهد شد.
وی همچنین عنوان داشت: در این هفته یک هزار و 486 برنامه در سطح رده‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج و نواحی و محلات فارس اجرا خواهد شد که از این تعداد 599 عنوان برنامه اصلی و 887 برنامه عمومی خواهد بود.
گزنی در ادامه به برپایی 98 نمایشگاه در سطح استان فارس طی ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از این تعداد 3 نمایشگاه به صورت ویژه برپا می‌شود از جمله نمایشگاه 'بهشت خاکی' در بوستان بعثت که به میزبانی سپاه ناحیه ثارالله(ع) برپا می‌شود.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس با یادآوری این نکته که برنامه‌های این هفته در سال جاری قبل از زمان رسمی اجرا شده است، اعزام 400 گروه جهادی به مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهرها و برپایی رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) 2 را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
وی همچنین از شبیه‌سازی عملیات والفجر 8 یا عملیات فاو، در شهرستان فسا سخن گفت و ادامه داد: از آنجا که شهید مرتضی جاویدی که در این عملیات نقش مؤثری ایفا کرده است از اهالی فساست، این شهر برای بازسازی عملیات برگزیده شده است.
گزنی به اجرای 9 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در بخش صدا و سیما، حضور راویان در مدارس، دانشگاه‌ها، محلات و مساجد، بازدید از 800 خانواده شهید و ایثارگر استان، برپایی نشست‌های روشنگری و بصیرتی برای شبهه‌زدایی به خصوص در فضای مجازی، اجرای گروه تئاتر خیابانی سرآمدان ایثار در دانشگاه‌ها، راه‌اندازی اتوبوس مقاومت در شهر شیراز و تجلیل از زنانی که در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کرده‌اند، از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.