به گزارش ایرنا، در این هفته تیم قشقایی شیراز روز شنبه 31 شهریورماه جاری در ورزشگاه پارس شیراز برای قرار گرفتن در صف مدعیان به دیدار تیم شهرداری ماهشهر می رود که این روزها حال و روز خوبی ندارد وبدون امتیاز در قعرجدول به سر می برد.
شاگردان ابراهیم طالبی سرمربی تیم قشقایی که هم اینک در جدول رده بندی با هفت امتیاز رتبه ششم را کسب کرده اند، اهمیت بازی خانگی را برای اینکه از قافله قهرمانی دور نمانند، به خوبی می دادند، از این رو در برابر حریف انتهای جدولی اما خطرناک، دست به حمله خواهد زد تا کار حریف را در همان نیمه نخست تمام کنند.
شهرداری ماهشهر طی دیدارهای گذشته خود بدون گل زده و پنج گل خورده بدترین خط حمله و بدترین خط دفاع دارد اما این دلیل نمی شود که این تیم را دست کم گرفت و در ادامه بازی به مشکل برخورد کرد.
تیم قشقایی شیراز هم از خط حمله نسبتا خوبی برخوردار است و با 6 گل زده آمار بدی نیست اگرچه باید دقت بیشتری کنند تا گل های زده خود را افزایش دهند و عادت به یک فوتبال تهاجمی داشته باشند تا تماشاگران این تیم از بُرد و حتی باخت هایش هم لذت ببرند.
اما تیم قشقایی درخط دفاع آمار خوبی با هفت گل خورده، ندارد و اگر این روند ادامه یابد و بفکر بر طرف کردن این ضعف مهم نباشند در ادامه مسابقات و به ویژه در دیدارهای دور برگشت با مشکل مواجه خواهند شد.
ابراهیم طالبی سرمربی قشقایی تیم باید ساختار دفاعی تیم خود را با همین بازیکنانی که در خدمت دارد، محکم کند و در بین نیم فصل با گرفتن بازیکنان جدید و خوب، تیمش را هم در خط دفاع ، هم در خط هافبک و حمله تقویت کند.
به هر حال، تیم قشقایی دراین بازی خانگی باید از فرصت استفاده کند و با تماشاگران مشتاق خود که تعدادشان هم زیاد است سه امتیاز را درشیراز نگه دارند.
دست کم گرفتن تیم شهرداری در این بازی می تواند برای قشقایی ها درد سر ساز شود و شاید هم شگفتی ها که در فوتبال بسیار زیاد است ، گریبان تیم قشقایی را بگیرد، اگر نخواهد محکم بازی کند.
دیدار تیم های شهرداری ماهشهر و قشقایی شیراز ساعت 16 شنبه ( فردا ) در ورزشگاه پارس برگزار می شود.
همچنین در دیگر دیدار هفته پنجم تیم فجر شهید سپاسی شیراز که بر اساس برنامه این باشگاه که قرار است سه ساله به لیگ برتر صعود کند، دوسال از برنامه را پشت سر می گذارد و برای رسیدن به هدف نیز به مصاف کارون اروند در خرمشهر می رود.
فجریها تا اینجای کار از چهار بازی برگزار شده با پنج امتیاز در رده نهم قرار دارد که این آمار تا این هفته، خوب نبوده است و آنها اگر می خواهند به لیگ برتر صعود کنند باید تلاش بیشتری انجام دهند تا شاید امسال با صعود به لیگ برتر دل هوادارانی که 6 سال است انتظار می کشند را شاد کنند.
این تیم هم اینک در جدول رده بندی با یک برد، 2 مساوی و یک باخت، 2 گل زده و 2 گل خورده و پنج امتیاز در ره نهم است و آمار گلزنی این تیم که می خواهد به بالای جدول و در نهایت به لیگ برتر صعود کند بسیار ضعیف است و قطعا مجید صالح سرمربی تیم فجر به فکر بر طرف کردن نقاط ضعف تیم خود در تمام پست ها به ویژه در خط حمله است.
فجریها که همه ساله از مشکلات مالی رنج می برند برای تقویت تیم خود به بازیکنان سرباز چشم دوخته اند که استفاده از این امتیاز تنها چاره کار نیست و اگر این تیم چشم به لیگ برتر دارد باید پول بیشتری خرج کند و بازیکنان خوب و باکیفیتی به خدمت بگیرند تا به هدف برسند.
تیمی که برای یک فصل حدود 2 میلیارد تومان هزینه می کند در برابر تیم هایی که 10 برابر هزینه می کنند تا به لیگ برتر برسند، نمی تواند مصاف برابری داشته باشد و مسئولان باشگاه فجر هم همه ساله در آغاز لیگ به دنبال جذب منابع مالی از اداره کل ورزش و دیگر نهاد ها هستند که با این رویکرد با فوتبال حرفه ای در تضاد است .
چشم دوختن به منابع دولتی و پول های ورزش رسم حرفه ای شدن نیست اگر چه فوتبال ما 18 سال است که به لحاظ اسمی حرفه ای شده اما اکثر تیم ها در پایان فصل تراز مالی تیمشان منفی است که این امر مغایر با قانون حرفه ای گری در فوتبال است.
شاگردان مجید صالح سرمربی تیم فجر در هفته پنجم روزیکشنبه اول مهرماه در خرمشهر به مصاف تیم اروند این شهر در کنار رود کارون می رود.
در رقابت های فوتبال دسته یک باشگاه های کشور 17 تیم حضور دارند و پس از انجام 32 بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر در فصل 98 را کسب خواهند کرد و 2 تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.
7368/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.