به گزارش ایرنا، در پوستر نذر دانایی با جمله «نگذارید کتاب هایتان در گوشه خانه خاک بخورد» از مردم شیراز خواسته شده است در ماه محرم امسال به نیت نذر، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را با اولویت رمان، تاریخ، کودک، تربیتی و روانشناسی به این پویش بسپارند.
پویش نذر دانایی اعلام کرده که از پذیرش کتاب های فرسوده، آموزشی و درسی معذور است و مردم برای نذرکتاب های خوانده شده و سالم خود کافی است نام، نام خانوادگی و تعداد کتاب اهدایی را به شماره 09397114563 پیامک یا واتس آپ کنند.
بر این اساس، اعضای پویش در فرصت مناسب و اسرع وقت نذر دانایی شیراز با اهداکنندگان تماس می گیرند و کتاب ها را جمع آوری می کنند.
مسئول پویش نذردانایی گفت:این پویش در 2 سال گذشته بیش از 12هزار جلد کتاب را جمع آوری کرده و در بیش از 10 روستا، 3 منطقه محروم شیراز و یک منطقه عشایری استان فارس توزیع شده است.
حسن دهقان افزود: نذردانایی هرگز به دنبال حذف و جایگزینی سایر نذرها نیست و معتقد است نباید برای انجام یک کار خوب، کار خوب دیگری را حذف کرد.
وی ادامه داد: بسیاری از کتاب ها در گوشه کتابخانه ها و پستوهای خانه ها خاک می خورد اما با اهدای آن می توان اتفاق خوبی برای فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و روستاها رقم زد.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آفتاب مهرصبا فارس و رئیس انجمن اهل قلم استان گفت: «نذر دانایی» به صورت کاملا مردمی و مستقل اجرا می شود و مردم شیراز به عنوان داعیه دار کسب عنوان پایتخت کتاب، سه سال متمادی این طرح مردمی و بزرگ را اجرا کرده اند.
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.