به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی همتی رئیس این سازمان در آیین افتتاح این خانه فرش گفت: این اقدام علاوه بر حمایت و تقویت تولید کنندگان فرش دستباف، به توسعه صادرات فارس نیز کمک خواهد کرد.
وی افزود: حفظ ، احیا و رونق بخشیدن به هنر و صنعت چند هزار ساله فارس به عنوان میراث فرهنگی ماندگار این استان در طرح ها و نقش ها و رنگهای متفاوت ترکی، لری، عربی و تاجیک از دیگر اهداف راه اندازی خانه فرش قشقایی در شهرستان فیروزآباد است.
او اظهار داشت: خانه فرش قشقایی می تواند در ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی منطقه نیز تاثیر بسیار داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: این استان پهناور ظرفیت بزرگی در حوزه فرش دستباف دارد به نحوی که 165 هزار نفر بافنده در حوزه فرش در آن فعالیت دارند و ضرورت دارد که با تقویت تشکل های بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود در کشور دست یابد.
او اضافه کرد: در شهرستان فیروزآباد 50 تعاونی با سه هزار و 200 بافنده فرش مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 700 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
همتی افزود: 50 تعاونی های قالی بافی این شهرستان به عنوان مرکز هنری فرش دستباف و قشقایی فعالیت می کنند.
او ادامه داد: خانه فرش قشقایی در تولید و توزیع فرش و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین در زمینه صادرات به عنوان یک بازوی توانمندی در کنار سایر تشکل های مرتبط با این هنر و صنعت خواهد بود.
خانه فرش دستباف قشقایی با حمایت مرکز ملی فرش دستباف قشقایی راه اندازی شد.
فرش قشقایی و گبه فارس در پایان سال 1395 به ثبت جهانی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) رسیدند.
فیروز آباد در 90 کیلومتری جنوب شیراز است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.