به گزارش ایرنا علی مظفری، دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان داراب افزود: بر اساس برآورده های انجام شده از سوی کارشناسان ذی ربط ، راه اندازی این فرودگاه نیاز به 100میلیارد ریال اعتبار دارد اما در سال 97 تنها پنج میلیارد ریال برای این کار تخصیص داده شده که در صورت اختصاص سالانه این میزان اعتبار، به انجام رسیدن این کار 20 سال به طول می انجامد.
وی، همچنین از ساماندهی و رسیدگی به وضعیت راه های ارتباطی این شهرستان به عنوان یکی دیگر از نیازهای اساسی این شهرستان یاد کرد و بیان داشت: با وجود اینکه داراب یکی از شهرستان های پهناور استان فارس است اما متاسفانه در حوزه راه کمترین کار صورت گرفته و همین امر یکی از موانع عمده فرا روی توسعه این منطقه محسوب می شود.
وی گفت: در حوزه راه این شهرستان با وجود عقد قرارداد با شرکت ها و اخذ اعتبارات لازم اما به دلیل عدم توانایی شرکت های طرف قرارداد و یا به علت عدم تامین قیر مورد نیاز، تکمیل طرح ها به تعویق افتاده است.
او بیان کرد: ضروری است برای شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه ها با شرکت هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند و در اجرای کار ناتوان هستند، در مورد آنها قانونی که در این زمینه موجود است اعمال شود.
مظفری، همچنین به مشکلات حوزه درمان شهرستان داراب اشاره کرد و اظهار داشت: بیمارستان دوم شهر داراب که
200 تختخوابی و موسوم به امام علی (ع) و سه سال از عملیات ساخت آن سپری می شود، هم اینک تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیمارستان خیرساز جنت شهر نیز با کنُدی روند ساخت مواجه است.
فرماندار شهرستان داراب افزود: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهر که دارای 160 تختخواب است نیز با کمبود تجهیزات و کادر درمانی مواجه است و این موضوع برای مردم مشکل آفرین شده است.
مظفری، همچنین خواستار تامین حقابه برای کشاورزان پایین دست سد رودبال داراب شد و گفت: با توجه به اینکه قبل از احداث این سد، کشاورزان پایین دست از حقابه برخوردار بودند امروز هم باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این کشاورزان همانند بهره برداران بالادست سد رودبال از این آب بهره مند شوند.
فرماندار شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برای حمایت از آموزش و پرورش، همه روسای اداره های این شهرستان مکلفند یک مدرسه را به عنوان معین زیر پوشش خود قرار دهند و از آن حمایت کنند.
مظفری افزود: این اداره ها باید تمام وسایل و لوازم غیر ضروری و مستهلک خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند و تجهیزات و لوازمی را که نیاز به تعمیر دارد به هنرستان ها بسپارند تا از این طریق درآمدی برای آنها حاصل شود.

**پیشبرد امور، نیازمند ثبات مدیریتی است
امام جمعه داراب هم در این نشست، عدم ثبات مدیریت در این شهرستان را از عمده دلایل عقب ماندگی این منطقه دانست و گفت: برخی از نمایندگان کنونی مردم فارس در مجلس شورای اسلامی که چندین دوره در این نهاد فعالیت دارند، از نمایندگان موثر این استان به شمار می آیند و دوام نمایندگی آنها از علل مهم موفقیت آنهاست.
حجت الاسلام رضا صادقی ادامه داد: نماینده ای که 12 یا 16سال در مجلس حضور دارد، بی شک کارایی بیشتری دارد اما متاسفانه در داراب مدیریت ثبات ندارد و این خود مولفه مهمی در عقب ماندگی این شهرستان است و باید توجه داشت که در صورت عدم ثبات مدیریت و نمایندگی، کاری از پیش نخواهیم برد.
امام جمعه داراب، از مسئولان ذی ربط از جمله مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خواست نسبت به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام این شهرستان مانند طرح جنت شهر به داراب اقدام کنند.
صادقی همچنین از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس به دلیل تاخیر در اجرای طرح آبرسانی از سد رودبال به منازل مردم گلایه کرد و خواستار اجرایی شدن هر چه زودتر این طرح شد.
وی، از مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس نیز به دلیل برق رسانی به تمام روستاهای شهرستان داراب تقدیر کرد.
شهرستان داراب در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9877 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.