به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان داراب افزود: بی شک نظام جمهوری اسلامی این توان و ظرفیت را دارد که با تکیه بر توان مردم، بسیج مردمی و استفاده از ظرفیت های بین المللی در مسیر ایجاد آرامش اقتصادی حرکت کند.
وی ادامه داد: این انقلاب و نظام به اندازه ای توانمند است که از اینگونه فراز و نشیب ها و سختی ها هراسی نداشته باشد و همه ما مسئولان وظیفه داریم که با فعالیت جهادی و شبانه روزی، مسایل و مشکلات کشور و مردم را حل و فصل کنیم.
وی اضافه کرد: بدون تردید کشور و مردم که در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را به آنها ندادند، با اتحاد و همدلی از این پیچ خطرناک نیز عبور خواهیم کرد و نظام روند توسعه خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.
رحیمی گفت: امروز ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم و این جنگی است که دشمنان با تبلیغات و سیاه نمایی ها دامنه آن را تا درون تک تک خانه ها خواهند کشاند و با وارد آوردن فشارهای اقتصادی به دنبال این هستند تا بر روی محبوبیت نظام و دولت در نظر مردم اثر بگذارند.

**روند توسعه استان با جدیت ادامه دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به تداوم روند توسعه و پیشرفت استان گفت: بحث ایجاد زیرساخت ها به عنوان یکی از موارد تسهیل و تسریع کننده امر توسعه با جدیت در دستور کار است.
رحیمی افزود: در استان فارس اهداف با توجه به توانمندی ها، ظرفیت ها، نیازها و مشکلات، ترسیم شده و در همین چارچوب هم توسعه استان مد نظر قرار گرفته است.
وی، یکی از مشکلات و نیازهای اساسی استان را مساله آب دانست و بیان داشت: از مجموع کل روان آب ها و آب های زیرزمینی استفاده شده استان، 92 درصد در حوزه کشاورزی، 6درصد آشامیدنی و 2 درصد در حوزه صنعت صرف شده است.
رحیمی بیان کرد: خشکسالی های متوالی 10 گذشته استان سبب شد که میانگین بارندگی در سال زراعی گذشته با 57 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 130میلی متر برسد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز 60 درصد کاهش یابد.
وی افزود: این روند در معیشت مردم، مباحث اقلیمی و مباحث زمین شناختی تاثیر منفی داشته است.
او اظهار داشت: با هدف تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف، موضوع احداث، تکمیل و تجهیز سدهای استان در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس هم اینک چهار سد و حدود 6شبکه انتقال آب در این استان در دست انجام است.
رحیمی، یکی دیگر از مباحث موثر در توسعه استان را حمل و نقل هوایی، جاده ای و ریلی دانست و گفت: توسعه این بخش ها می تواند فرآیند پیشرفت رو به جلو این استان را شتاب بخشد و بر همین اساس احداث راه آهن، آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: یکی از این طرح ها، پروژه بزرگ آزاد راه شیراز - اصفهان به طول 225 کیلومتر است که با اعتباری بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان (اعتبار به قیمت قبل) با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال 97 یا اوایل سال 98 آماده بهره برداری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: در بحث حمل و نقل هوایی نیز برای اینکه بتوانیم استان را به سمت توسعه گردشگری و توریست محوری به عنوان جایگزین بخش کشاورزی که در نتیجه خشکسالی ها دچار مشکل و رکود شده سوق دهیم، اقداماتی انجام شده است.
رحیمی ادامه داد: به همین منظور، افزودن ایرلاین های جدید به خطوط هوایی استان و توسعه سالن ها و باندهای پروازی فرودگاه شیراز در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: افزون بر فرودگاه بین المللی شیراز، آماده سازی سطوح پروازی فرودگاه های داراب، جهرم، لار و لامرد نیز در حال پیگیری است.

**یک هزار میلیارد تومان طرح در داراب در دست اجراست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در دست اجرا بودن یک هزار میلیارد تومان طرح در شهرستان داراب افزود: یکی از خواسته هایی که از سوی مردم این شهرستان مطرح می شود بحث تعیین تکلیف خط مرزی است که این کار در زمان و شرایط مناسب از سوی مسئولان ذی ربط و بر مبنای قانون بررسی و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: بحث انتقال آب از سد رودبال به شهر داراب و جنت شهر که خط انتقال آن تکمیل شده و موضوع تکمیل پروژه های حوزه راه از دیگر خواسته های مردم این شهرستان است که به مسئولان ذی ربط تاکید شد به روند تکمیل پروژه های این بخش ها شتاب بخشند.
وی گفت: افزون بر این، احداث یک پست برق نیز در دستور کار قرار گرفته تا ظرفیت تولید برق استان و شهرستان داراب افزایش یابد و زیربنای سایر فعالیت ها شود.
رحیمی اضافه کرد: بحث تکمیل بیمارستان 160تختخوابی داراب را که دچار رکود شده از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دنبال خواهیم کرد.
وی بیان داشت: همچنین امیدواریم درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان که مراحل پایانی خود را سپری می کند به سرعت وارد مدار خدمات رسانی شود.
شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.