به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، شنبه در نشست ارایه راهکارهای بهره وری از انرژی در دستگاه های دولتی استان فارس در شیراز افزود: آب و برق از مهمترین سرمایه هایی هستند که روز به روز در استفاده از آنها دچار محدودیت و تنگنا می شویم از این رو ضرورت دارد افزایش بهره وری انرژی را به عنوان یکی از مولفه های توسعه پایدار در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: هم اینک 18درصد از برق مصرفی کشور به وسیله آب سدها تامین می شود بنابراین اگر در مصرف آب صرفه جویی شود یک ضریب اطمینان برای تامین این میزان برق ایجاد خواهد شد.
او اظهار داشت: ضروری است روش ها و راهکارهای بهره وری انرژی در قالب یک طرح جامع ارایه شود و بکارگیری این روش ها و راهکارها بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.
تبادار بیان کرد: این طرح جامع باید تمام روش ها و طرح های پراکنده را در بر گرفته و با در نظر گرفتن همه جوانب، نقشه راه دستیابی به هدف نهایی را ترسیم کند.
استاندار فارس افزود: اگر چنین برنامه جامع و کلانی تدوین شود با وجود کمبود اعتبارات موجود، گام های موثری در زمینه بهره وری انرژی برداشته خواهد شد.
تبادار، تداوم کارهای بزرگ را ضامن اثر بخشی هر چه بیشتر آنها دانست و گفت: بسیاری از امور مهم تنها در زمان بحران اجرا می شوند و پس از آن پیگیری و تداوم لازم برای رسیدن به نتایج پایدار در دستور کار قرار نمی گیرد.
وی افزود: مجموعه اقداماتی که در فارس در دستور کار قرار گرفت سبب شد که این استان در فصل تابستان امسال، رتبه دوم صرفه جویی برق را به خود اختصاص دهد و ممیزی برق با در نظر گرفتن حداقل ها در مقطع زمانی یاد شده موجب شد که بیش از 200 مگاوات در پیک مصرف برق استان صرفه جویی شود.
استاندار فارس ادامه داد: همچنین فعالیت هایی که در زمینه کاهش مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت، سبب شد میزان برق مصرفی سالانه دستگاه های اجرایی که پارسال 12میلیون مگاوات بود با یک میلیون مگاوات کاهش امسال به 11میلیون مگاوات برسد.
او گفت: در این میان مصرف برق استانداری فارس در مردادماه 97 در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31 درصد کاهش داشته است.
تبادار، ضمن قدردانی از همراهی مردم در کاهش مصرف برق در استان فارس افزود: بی شک اگر همراهی مردم نبود این کاهش مصرف محقق نمی شد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.