در این مطلب به قلم سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی آمده است: در حالی که شیراز و فارس محروم از نامگذاری موسسه‌ای اداری و آموزشی یا مدرسه ای دولتی یا غیردولتی به نام نامی زنده یاد و زنده نام استاد محمد بهمن بیگی مدیرکل فقید تعلیمات عشایری ایران است، بوشهری‌ها اقدام به نامگذاری مدرسه ای تازه تأسیس به نام زیبای محمد بهمن‌بیگی نویسنده و متفکر ایرانی عصر حاضر نمودند.
مؤسس دبستان و پیش دبستانی غیردولتی محمد بهمن بیگی شهرستان بوشهر در این باره گفت: هدف از احداث و راه اندازی این واحد آموزشی استفاده از شیوه‌های نوین تدریس در تعلیمات عشایری که زمان حیات استاد بهمن بیگی رونق بسیار داشته است.
حمداله اژدری اظهار داشت: این مدرسه در حال حاضر در مقطع ابتدایی دوره اول و دوم با 6 کلاس و فضای خوب و مناسب به بهره برداری رسید.
اژدری افزود: با تلاش و زحمات مدیر و مجموعه پرسنل و با همکاری و مساعدت اولیا با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، تعدادی از اساتید دانشگاه خلیج فارس این مجموعه افتتاح و راه اندازی شد.
همچنین دکتر امراله یوسفی، از نویسندگان و شاگردان استاد بهمن‌بیگی و از یاران و همراهان وی به عنوان میهمان ویژه این مراسم حضور داشته و شیوه تدریس مدارس عشایری به سبک مرحوم بهمن بیگی را به آموزگاران آموزش داد.
گفتنی است محمد بهمن بیگی عابدزاده ای باغیرت و متولد 1299 در سیاه چادرهای استان فارس و متوفی به سال 1389 بود که با جهد و کوشش بسیار و با استفاده از امکانات دولتی و نفوذ علمی و قلم سترگ خود اقدام به باسوادی فرزندان ایل و پیکار با بی‌سوادی در سطح ملی نمود و با ایجاد مراکز علمی ازجمله دانشسراهای تربیت معلم، دبستان ها و دبیرستان‌های شبانه روزی طی 50 سال خدمات ارزشمند علمی و آموزشی، انقلابی بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت انجام داده و صدها هزارنفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را با سواد و ده‌ها هزارنفر از آنان را تا مدارج عالیه تحصیلی هدایت نمود.
روحش شاد و یاد و نامش در گستره زمین جاودانه باد.
منبع: روزنامه تماشا
7368/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.