محمد ابراهیم صداقت، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تشکیل این میزان پرونده، حاصل 27 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان است.
وی گفت: از مهمترین پرونده هایی که در مدت مورد اشاره، تشکیل شده می توان به سه پرونده عرضه خارج از شبکه آرد به ارزش 44 میلیون ریال، یک پرونده گران فروشی باسکول ماشین های سنگین به ارزش 2 میلیارد ریال، 9 فقره پرونده گران فروشی پارکینگ های سطح شهر به ارزش 247 میلیون ریال و گران فروشی 9 واحد تولیدی لبنیات به ارزش 103میلیون ریال اشاره کرد.
صداقت بیان کرد: در حوزه دخانیات نیز 12پرونده گران فروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال تشکیل شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در حوزه انبارها نیز 19پرونده تخلف اعلام عدم موجودی کالاهای مختلف به ارزش حدود 62 میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی گفت: در مدت یاد شده، 2 فقره پرونده عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی به ارزش 63 میلیون ریال، یک پرونده اخفا و امتناع از عرضه شکر به ارزش 184میلیون ریال، یک پرونده فروش اجباری پکیج و رادیاتور ساختمانی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال و یک پرونده اخفا و امتناع از عرضه ام دی اف به ارزش 16میلیارد ریال تشکیل شد.
ام‌ دی‌ اف مخفف واژه (Medium-density fibreboard) و به معنای تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود.
صداقت افزود: همچنین ظرف این مدت، حدود 32 پرونده قاچاق کالاهای مختلف به ارزش 30 میلیارد ریال نیز تشکیل شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: این جدای از پرونده هایی است که برای واحدهای متخلف سطح شهر تشکیل می شود.
وی گفت: با هدف انجام بازرسی از انبارها، بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه هماهنگی کامل وجود دارد.
او افزود: شهروندان چنانچه مشاهده کردند که کالایی در مکانی به شکل مشکوک نگهداری می شود از طریق شماره 124 اطلاع رسانی کنند.
صداقت، همچنین به صاحبان انبارها و کالاها توصیه کرد که چنانچه تاکنون در سامانه انبارها ثبت نام نکرده و یا موجودی خود را اعلام نکرده اند هر چه زودتر به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند تا در صورت مراجعه بازرسان دچار مشکل نشوند.
او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پانزدهم شهریور ماه جاری نیز یک هزار و 519 مورد گزارش مردمی از طریق تماس با سامانه 124واصل شد و افزون بر این، بازرسان این سازمان به حدود 300 شکایت حضوری مردمی نیز رسیدگی کردند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.