مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اتمام همه پروژه‎های ناتمامی که از ادوار گذشته در فرودگاه‎ها باقی مانده‌اند، در آینده نزدیک، خبر داد.

‌به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎الله مه‎آبادی در مراسم افتتاح ترمینال 2 فرودگاه لارستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: ‌‌امروز پروژه‎ا‌ی افتتاح می‎شود و در خدمت مردم این منطقه و گردشگران داخلی و بین‎المللی قرار می‎گیرد که ماقبل آخرین پروژه از مجموعه پروژه‎های نیمه‌تمام کشور در بخش فرودگاهی است.

وی افزود: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در چند ماه آینده‌ زنگ پایان کامل همه پروژه‎های فرودگاهی نیمه تمام کشور را در همین استان به صدا در خواهد آورد و پرونده پروژه‎های منتظر فرودگاهی که قدمت برخی آنها به حدود دو دهه قبل باز می‌گردد را برای همیشه‌ به خاطره‎ها می‌سپارد.

مه‌آبادی با بیان اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور در چند سال گذشته به علت کم‎توجهی‎ها و فشار تحریم‎ها، شرایط سختی را می‎گذراند، گفت: ‌ با اجرای انبوهی از پروژه‎های مهم و زیربنایی، امروز مسیر رشد و توسعه خود را به سرعت در پیش گرفته‌ایم، به گونه‎ای که قریب به اتفاق فرودگاه‎های کشور و 123 ایستگاه ارتباطی، کمک ناوبری و راداری به کارگاه‎های فعال و پرنشاط سازندگی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: اجرای نزدیک به 1000 میلیارد تومان پروژه عمرانی و خرید حدود 1000 میلیارد تومان انبوهی از تجهیزات مدرن فرودگاهی و ناوبری هوایی، آن هم فقط در سه سال اخیر، نماد توسعه در این بخش حساس کشور است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: فقط در استان فارس بالغ بر 600  میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‎های توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی اختصاص یافته است که حدود 50 طرح عمرانی معطوف به احداث و توسعه ترمینال‎ها، باند و عوامل میدان پروازی و محوطه‎سازی، حدود 20 پروژه بهسازی، 15 پروژه تأسیساتی و تجهیزاتی و بیش از 10 پروژه نوسازی تجهیزات کمک ناوبری هوایی را شامل می‎شود و این غیر از یکصد میلیارد تومان اعتبار تخصیص‎یافته برای نوسازی سامانه رادار روت و تقرب استان فارس و ترمینال هوایی شیراز است.

وی افزود: ارزش روز پروژه‎ای که در فرودگاه لارستان افتتاح و بهره‎برداری رسمی از آن آغاز ‌شد، بالغ  بر 60 میلیارد تومان است؛ با اجرای این پروژه که آغاز آن به سال 1382 باز می‎گردد، حدود 6000 متر فضای جدید ترمینالی یعنی 2/5 الی 3 برابر مساحت پایانه قدیمی به ظرفیت فرودگاه بین‎المللی لارستان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اتمام پروژه جدید توسعه اپرون، زیرساخت‎های‌ فرودگاه لارستان در هر دو حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی کامل می‎شود و تقاضاهای حدود دو دهه آتی را پاسخگو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بالا بودن تقاضای سفر، انتظار مردم و ارتقای امکانات و تسهیلات فرودگاه لارستان، ‌از شرکت‎های هواپیمایی برای افزایش پروازهای خود به این شهرستان‌، دعوت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.