روح الله منوچهری، سه شنبه در نشست کتابخانه های عمومی شهرستان فسا افزود: بهبود شرایط کتابخانه های عمومی این شهرستان نتیجه مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی و اجرای آن از سوی متولیان این نهاد است.
وی بیان داشت: در پیوند با افزایش کیفیت وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان فسا نشست هایی ظرف چند ماه اخیر با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی و شهردار این شهر برگزار شد که مهمترین نتایج آن توجه بیشتر به اختصاص اعتبارات نیم درصد کتابخانه های عمومی و پرداخت منظم آن از سوی شهرداری های فسا است.
منوچهری با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، گفت: کتابخانه عمومی روستای جلیان این شهرستان در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی، کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر نوبندگان فسا که یکی از شهرهای فاقد کتابخانه در استان فارس است و همچنین بازسازی کتابخانه عمومی شهید جاویدی شهر فسا نیز به زودی انجام خواهد شد.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا هم در این نشست گفت: این شهرستان، پیشینه ای درخشان در امور فرهنگی و تربیت افرادی شاخص در حوزه نویسندگی و هنر دارد و این موضوع خود می تواند زمینه ای باشد برای اینکه مردم در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی مشارکت بیشتری داشته باشند.
سلیمان کرمی افزود: شهرداری ها نیز به عنوان یکی از متولیان ترویج فرهنگ در جوامع مختلف، نقش انکار ناپذیری در زمینه تقویت کتابخانه ها و رسیدن جامعه به اهداف متعالی و ارزشمند دارند.
فرماندار ویژه شهرستان فسا ادامه داد: پیگیری ایجاد و توسعه فضای کتابخانه ها، برگزاری برنامه های فرهنگی تاثیرگذار برای ترغیب مردم به مطالعه و کتابخوانی از جمله فعالیت های کتابخانه های عمومی این شهرستان به شمار می آید که قابل تقدیر است.
کرمی گفت: ضروری است انجام برنامه های ترویج کتابخوانی ادامه داشته باشد تا شاهد افزایش میزان مطالعه در این شهرستان باشیم.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فسا هم بیان داشت: کار کردن در حوزه کتاب و کتاب خوانی نباید محدود به زمان مشخصی باشد زیرا به هر میزان که در این حوزه فعالیت شود بی شک این امر منجر به داشتن جامعه ای پویا، سالم، آگاه و پیشرفته خواهد شد.
محمد حسین فیروزی افزود: در جامعه ما که از فرهنگی غنی، تاریخی با شکوه و چهره های علمی و فرهنگی برخوردار است، کاهش سرانه مطالعه، توجیه پذیر نیست و باید فرهنگ مطالعه از کودکی در خانواده ها نهادینه شود.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.