تفاهمنامه واگذاری زمین واحد ۱۶۰ هزار تنی محصولات تخت آلومینیومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد امضاء شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، در این آیین که به ریاست کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و سعد محمدی معاون این سازمان، آشفته آج بیشه مدیر عامل منطقه ویژه لامرد و شماری از مسئولان اقتصادی و صنعتی برگزار شد، اهمیت مناطق ویژه لامرد و پارسیان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین همزمان تفاهمنامه واگذاری زمین برای کارخانه پودر آلومینا در منطقه پارسیان امضا شد.

مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم اعلام کرد: با امضای این تفاهمنامه ها، زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه های ۸۰۰ هزار تنی پودر آلومینا و ۱۶۰ هزار تنی محصولات نورد آلومینیوم در مناطق ویژه پارسیان ولامرد به ۲ شرکت بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: این ۲ طرح می‌توانند به تکمیل زنجیره آلومینیوم، ایجاد ارزش افزوده، مصرف و صادرات در زنجیره آلومینیوم، تامین ارز و توسعه کشور کمک کنند. همچنین این طرح ها اشتغال زایی بالایی خواهند داشت.

کرباسیان حجم سرمایه گذاری ۲ طرح مذکور را ۶۰۰ میلیون یورو پیش بینی و عنوان کرد: منطقه ویژه پارسیان و لامرد از لحاظ زیرساخت آماده هستند و مشکلی در تامین آب و برق و گاز ندارند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از اسکله بندر پارسیان طی ۳ ماه آینده، زمینه سرمایه گذاری به طور کامل فراهم خواهد شد. ایمیدرو نیز به عنوان مشارکت طرح ها از آنها حمایت می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: طرح های مذکور در راستای اصل۴۴ قانون اساسی و به منظور حمایت بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری انجام می شود. در طرح نخست، کارخانه ۱۶۰ هزار تنی محصولات نوردی آلومینیوم در لامرد و در نزدیکی شرکت آلومینیوم جنوب قرار دارد.

وی ادامه داد: احداث کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) در دولت یازدهم شروع و در دومین سال از دولت دوازدهم (در سه ماهه پایانی سال ۹۷) به بهره برداری می رسد.

در حاشیه این مراسم  اشفته آج بیشه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اقدامات موثری برای ایجاد و تکمیل زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد  انجام شده است و  برای تامین آب ، گاز و برق دوران بهره برداری  صنایع  گام های ارزشمندی برداشته شده است.

وی همچنین به  افتتاح اولین پروژه با مشارکت بخش خصوصی و اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت اشاره کرد و افزود: برای سوق دادن سرمایه به این منطقه درصدد ارتقای مشوق های لازم می باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.