به گزارش ایرنا سلیمان کرمی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، دوشنبه در همایش پرچمداران عاشورا در شهر فسا اظهار داشت: محرم، کلاس درسی برای انتقال مفاهیم فرهنگ عاشورا و حماسه کربلا به نسل جوان است.
وی بیان کرد: سوگواری مبتنی بر آگاه بخشی و مبارزه با ظلم، عامل وحدت و رمز موفقیت ملت ها در طول تاریخ بوده است و بخشی از انقلاب ها از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته است.
فرماندار ویژه شهرستان فسا در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی هیات های مذهبی در برپایی آیین های سوگواری اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از وقوع حوادث مرتبط با شبکه‌های توزیع برق نظیر برق گرفتگی و آتش سوزی، متولیان هیات های مذهبی باید با مراجعه به اداره برق نسبت به ثبت نام برای اخذ انشعاب موقت برق اقدام کنند.
کرمی ادامه داد: این هیات ها باید از هرگونه دخالت غیر مجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیر مجاز انشعاب برق، خودداری کنند.
وی ادامه داد: هیات ها همچنین باید از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق برای برپایی تکایا و همچنین ایستگاه های پذیرایی از عزاداران پرهیز کنند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.