به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دوشنبه به نقل از صابر سهرابی افزود: علاوه بر نمایشگاه عکس، برنامه های دیگری در قالب تعزیه، تئاتر خیابانی، اکران فیلم های سینمایی و مستند، تله تئاتر و کارگاه تخصصی تعزیه به احترام و ارزشمندی ایام محرم در شیراز و شهرهای استان برپا می شود.
وی اظهار داشت: نمایشگاه عکسی نیز از پیاده روی اربعین سال 1396 در هفت نگارخانه استان برپا می شود و همچنین تعزیه های در شیراز توسط پنج گروه تعزیه در پنج نقطه پر تردد شهری و در 30 شهرستان استان فارس، ویژه دهه اول محرم برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام اجرای نمایش های صحنه ای ویژه محرم، گفت: تاکنون سه اثر مجوز دریافت کرده اند که در سه سالن و هر گروه ده شب اجرا دارند.
وی ادامه داد: تئاتر خیابانی نیز به همین مناسبت با اجرای نمایش های سوگواره ای و کاروانی توسط هنرمندان 2 گروه در شیراز اجرا می شود که در ادامه با بیشتر شدن گروه های هنری از اجرای آنها استقبال می کنیم.
این مقام مسئول با بیان این که فیلم های 'تنگه ابو قریب' و 'به وقت شام' ‌ همزمان با 6 ، 7 و 8 محرم در مکان های تالار حافظ، پارک بعثت و نمایشگاه شهرک شهید بهشتی به نمایش در می آید، اظهار داشت: نمایش 10 مستند از روایت فتح به تهیه کنندگی و کارگردانی شهید آوینی در سینما غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس توسط انجمن فیلم کوتاه شیراز و انجمن سینمای جوان به نمایش در می آید.
وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حسینی اظهار داشت: هنرمندان با هنرآفرینی خود در قالب تولیدات ویژه ایام محرم و توجه به فرهنگ عاشورا؛ باعث خواهند شد تا از این طریق همه اقشار و بویژه نسل امروز با جامعه هم زیست، هم نوا و همگام شوند.
** بزرگداشت روز سینما
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین با اعلام برنامه های گرامیداشت 21 شهریور که در تقویم رسمی به نام روز سینما نامگذاری شده است، گفت: سینمای ماندگار ایران نام برنامه ای است که به همین مناسبت با نمایش ماندگارترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران تا ٢١ شهریور ماه جاری در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب در نظر گرفته شده و ساعت ٢٠ هر شب به مرور هفت فیلم از کارگردان های مطرح سینمای ایران می پردازد.
وی جدول نمایش هفته سینمای ماندگار ایران را با اکران فیلم های، 'گاو' به کارگردانی داریوش مهرجویی، 'باد ما را خواهد برد' عباس کیارستمی، 'باد صبا' آلبرت موریس، 'لیلی' داریوش مهرجویی، 'حاجی واشنگتن' علی حاتمی، 'ناخدا خورشید' ناصر تقوایی و 'روسری آبی' رخشان بنی اعتماد برشمرد و ادامه داد: فراخوان تور عکاسی سینما درگالری 'سی راه' نیز به عنوان اولین تور و نمایشگاه عکاسی از سینماهای شیراز به عنوان دیگر برنامه های این مناسبت است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بزرگداشت ابراهیم گلستان را به مدت دو روز در پردیس گلستان با نمایش مستندهای ساخته ایشان و پخش بخش های کوتاهی از 'خشت و آیینه' و مصاحبه ای پخش نشده از وی به همراه سخنرانی و جلسه نقد و بررسی با حضور پرویز جاهد منتقد و نویسنده سینما را از دیگر برنامه های روز سینما برشمرد.
وی گفت: دوشنبه ١٩ شهریور ماه نیز آیین بزرگداشت عزت اله انتظامی با پخش بخش هایی از آثار این هنرمند فقید سینمای ایران و فیلمی درباره او و خاطرات دیگران در باره نقش ها و حرفهایی که در باره وی بیان شده با اجرا و سخنرانی امیر پوریا منقد و مدرس سینما در زمان دوشنبه ساعت ١٧ سالن سبز هنر شهر آفتاب خلیج فارس اعلام شده و ورود برای عموم آزاد است.
** نوید افتتاح یک کتابخانه در شهرستان جهرم
بنا بر گزارش دیگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین در سفر به شهرستان جهرم نوید بهره برداری از کتابخانه قطب آباد این شهرستان در آبان ماه امسال همزمان با هفته کتابخوانی را مطرح کرد.
وی گفت: از سال 87 و آغاز ساخت این کتابخانه تاکنون، 800 میلیون تومان در این طرح هزینه شده است و تکمیل آن نیازمند 200 میلیون اعتبار است.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.