اسماعیل تبادار، دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان استهبان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بر همین اساس، مجموعه سیاست ها و برنامه های دولت و همچنین اقدامات انجام شده در فارس سبب شد که میزان بیکاری در این استان در سال های اخیر روند نزولی داشته باشد.
وی، نرخ بیکاری این استان در سال 91 را 16 و هشت دهم درصد برشمرد و اظهار داشت: این رقم در سال 95 با پنج و چهار دهم درصد کاهش به 11و چهار دهم درصد و کمتر از متوسط کشوری رسید.
استاندار فارس گفت: روند کاهش میزان بیکاری در این استان در سال 96 نیز ادامه داشت و در پایان این سال نرخ بیکاری به 10و هشت دهم درصد رسید.
تبادار افزود: در سه ماه نخست سال 97 نیز روند نزولی نرخ بیکاری استان ادامه داشت و به 9.9 دهم درصد رسید.
استاندار فارس، با اشاره به تشکیل 223 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در این استان ادامه داد: ظرف این مدت مسایل و مشکلات یک هزار و 310 واحد تولیدی بررسی و مشکل 61درصد آنها یعنی 799 واحد برطرف شد.
تبادار بیان داشت: در مجموع حدود یک هزار میلیارد تومان به این 799 واحد تولیدی پرداخت شد و به بیش از 220 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند نیز 300 میلیارد تومان تعلق گرفت.
او افزود: افزون بر این، بیش از 2 هزار و 270 واحد تولیدی نیز به طور مستقیم از سیستم بانکی 870 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
استاندار فارس، یکی از مشکلات استان را مساله کم آبی دانست و گفت: برای حل مشکلات این بخش در استان انتظار داریم که از حمایت های مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح های مرتبط به ویژه در زمینه احیای تالاب ها برخوردار شویم.
شهرستان استهبان در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.