حیدرعلی کامیاب کلانتری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در جهرم، با اشاره به عضویت مهدی رنجبر، یکی از رزمی‌کاران این شهرستان در تیم ملی جوجیتسو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان امثال رنجبر را در تیم‌های ملی رشته‌های مختلف تکثیر کرد.
این مقام مسئول با اشاره به افتخارآفرینی‌های ورزشکاران فارس از جمله شهرستان جهرم در سطح بین المللی، عضویت دکتر مریم کوشکی به عنوان نخستین زن ایرانی مسلمان در هیات رئیسه‌ انجمن بین‌المللی ورزش زنان جهان را یادآور شد و اظهار داشت: شهرستان جهرم در حوزه‌ ورزش، یک شهرستان ویژه در سطح استان است، اما وقتی که این ظرفیت در کنار پتانسیل‌های دانشگاهی قرار می‌گیرد، حاصل کار یک اتفاق خوب و میمون می‌شود.
وی استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در حوزه‌ ورزش را یک ضرورت عنوان کرد و با اشاره به امکان تحصیل در رشته‌ تربیت بدنی در دانشگاه‌های جهرم تا مقطع دکترا افزود: یکی از دلایل توسعه‌ ورزش در شهرستان جهرم، قرابت ورزش و دانشگاه است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه با اعلام خبر بهره برداری از چند سالن ورزش در جهرم در آینده نزدیک گفت: با افتتاح این سالن‌ها، سرانه‌ فضاهای ورزشی در جهرم به یک‌متر خواهد رسید.
حیدرعلی کامیاب کلانتری شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افتتاح 12 چمن مصنوعی در یک سال گذشته در شهرستان جهرم، اتفاقی بزرگ در حوزه‌ سخت‌افزاری و ورزش در این شهرستان است.
وی افزود: با حمایت‌های بی‌سابقه‌ وزیر ورزش و جوانان و تلاش‌های نماینده‌ مردم در مجلس شورای اسلامی در سال 1397 نیز یک‌و‌نیم میلیارد تومان اعتبار ملی برای توسعه‌ طرح‌های ورزشی در این شهرستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم باعث رشد و توسعه بیش از پیش در ورزش جهرم شود.
کامیاب از احداث یک سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان جهرم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در بیشتر شهرستان‌های استان اماکن ورزشی ویژه‌ بانوان احداث و به بهره‌برداری رسیده است که شهرستان جهرم نیز از این قاعده مستثنا نیست و در آینده‌ای نزدیک بانوان این شهرستان می‌توانند در یک فضای کاملا اختصاصی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.
وی همچنین از افتتاح یک سالن اختصاصی تیراندازی، سنگ‌نوردی و همچنین زمین چمن‌های مصنوعی در سیمکان، کردیان و آبسرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس توجه به سخت‌افزارهای ورزشی را عاملی برای رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانست.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن در حالی به پایان رسید که 13 ورزشکار شرکت کننده از استان فارس 6 مدال انفرادی و تیمی در این رقابت ها به دست آوردند.
کسب یک مدال طلا و یک برنز در رشته کشتی فرنگی، 2 طلا، یک نقره و یک برنز تیمی در کبدی و بسکتبال در بازی های آسیایی جاکارتا نشان می دهد که در مقایسه با بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی که تنها یک مدال نقره تیمی به دست آمد، نتیجه بهتری حاصل شده است.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا 27 مرداد آغاز شد و 11 شهریور ماه جاری در 40 رشته و با حضور بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاکارتا پایان یافت .
کاروان اعزامی ایران با 280 ورزشکار مرد، 98 ورزشکار زن و در مجموع 378 ورزشکار در 42 رشته ورزشی راهی این دوره از بازی ها در جاکارتا شده بود.
9910/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.