به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی شهر جدید صدرا، ساماندهی وضعیت فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه را از خواسته های شهروندان صدرا دانست و افزود: تصفیه خانه غرب صدرا در کوتاه ترین زمان ممکن با ظرفیت سه هزار متر مکعب امروز (چهاردهم شهریور) به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: برای احداث تصفیه خانه شرق صدرا نیز در سال گذشته 90 میلیارد ریال و در سال 97 نیز اعتباری معادل 60 میلیارد ریال اختصاص یافته تا مشکل زیستی این شهر به زودی و به طور کامل برطرف شود.
استاندار فارس تاکید کرد: از شهرداری صدرا می خواهم که هر چه زودتر عملیات انتقال پساب فاضلاب این شهر را به بوستان ها و فضای سبز شهری صدرا انجام دهند و از همه ظرفیت های ایجاد شده در این زمینه برای آبیاری فضای سبز شهری، بهره گیرند.
تبادار با اشاره به اینکه ساماندهی فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه یکی از مهمترین نیاز های زیستی برای زندگی مردم است، گفت: طرح های دیگری با هدف احداث تصفیه خانه در شهر صدرا در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: حدود یک هزار واحد مسکن مهر در شهر صدرا که به صورت نیمه تمام بود در یک سال گذشته به بهره برداری رسید و هم اینک حدود یک هزار واحد دیگر از این نوع مسکن موجود است که با تعیین تکلیف آنها، پرونده مسکن مهر ظرف یک سال آینده در این شهر بسته خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: امروز (چهارشنبه) 656 واحد مسکن مشارکتی از مجتمع های آسمان صدرا با انجام محوطه سازی مناسب به بهره برداری رسید.
تبادار، همچنین به افتتاح 576 واحد مسکن مهر در صدرا اشاره کرد و افزود: از یک هزار و 112مسکن مهر استان فارس تنها چهار هزار واحد باقی مانده که شمار زیادی از این واحدها نیز آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه بیشترین بهره برداری از مسکن مهر در دولت تدبیر و امید انجام شده است، کمبود خدمات در این مجموعه ها را یکی از دغدغه های مهم دولت دانست و گفت: تامین خدمات آموزشی، فرهنگی، رفاهی، ورزشی و سایر امکانات در مجموعه واحدهای مسکن مهر، اولویت دولت برای به بهره برداری رساندن این مجموعه هاست.
تبادار با اشاره به اینکه تعداد زیادی از چهار هزار مسکن مهر افتتاح نشده در استان فارس آماده بهره برداری است، افزود: بهره برداری از این واحدها پس از تامین نیازهای خدمات رفاهی ساکنان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: مشکلات مربوط به افزایش قیمت در مسکن مهر شهر صدرا با همکاری و مشارکت پیمانکار، سازمان عمران صدرا و مردم حل شده است.
در این آیین، افزون بر 150میلیارد تومان پروژه از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید صدرا از جمله افتتاح 576 واحد مسکن مهر امام رضا (ع)، فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا و مجتمع آموزشی قوام الدین شیرازی به بهره برداری رسید.
همچنین در ادامه این آیین، کلنگ زنی شماری از طرح های عمرانی از جمله آغاز عملیات ساخت سه زمین ورزشی با اعتبار 126 میلیارد تومان انجام شد.
شهر جدید صدرا در 20 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.