حجت الاسلام علی سقاچی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی و در نشستی صمیمانه با خبرنگاران ایرنا با بیان اینکه روزانه به مدت نیم ساعت رصد اخبار می پردازد، عنوان کرد: در این میان، ایرنا نخستین مرجع خبری است که به آن رجوع می کنم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با قدردانی از فعالیت های ایرنا در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه، در بیان ارزیابی خود از مسیر حرکت این خبرگزاری ملی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به دور از تندروی های راست و چپ، در میانه حرکت می کند و به بیان شفاف مسائل می پردازد.
وی با تاکید بر اینکه یک خط بیشتر در نظام اسلامی وجود ندارد، اظهار داشت: پس از گذشت 30 سال از فرمایش امام درباره لزوم پشتیبانی از ولایت فقیه برای مصون کردن کشور در برابر آسیب ها، به نیکی دریافته ایم ، حرکت در مسیری جز مسیر ولایت فقیه ذلت به دنبال می آورد.
سقاچی اظهار داشت: هدف امام از انقلاب رساندن انسان به جایگاه خلیفه اللهی بوده است؛ زیرا اگر انسان خلیفه شود، منیت از او دور می شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس افزود: متاسفانه حیطه فکر برخی مسئولان محدود است و مشکل امروز ما خطی بودن مدیران است؛ زیرا اگر همه مدیران امروز به بیان قرآن عمل کنند و پشت رهبری بایستند، مشکلات حل می شود.
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ حتی باید سیم خاردار را نیز از خارج تامین می کردیم، ابراز داشت: امروز در زمینه های گوناگون به توانمندی های بسیاری دست یافته ایم؛ اما با وجود اینکه در زمان جنگ با نبود امکانات و نیروی کارآزموده مواجه بودیم، مشکلات اینچنینی نداشتیم.
سقاچی افزود: وقتی توکل به غیر خدا باشد، خدا آدمی را به مردم واگذار می کند.
وی با بیان اینکه حلقه مفقوده رهایی از وضعیت کنونی دین مداری است، بیان داشت: قرآن نیز به این نکته اشاره می کند و می فرماید اگر دین مداری بر جامعه حاکم شود، مردم دچار مصائب نمی شوند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ادامه داد: اختلاس ها و احتکارها نشان دهنده این است که مرتکب شوندگان این اعمال، درد دین ندارند؛ زیرا ممکن است فردی در ظاهر دین داشته باشد و به فرایض دینی عمل کند اما در دل، درد دین نداشته باشد.
حجت الاسلام سقاچی در این بازدید با دستاوردهای و تلاش های خبرنگاران ایرنا فارس در حوزه های مختلف خبری از نزدیک آشنا شد و در جریان فرایند تولید و انتشار اخبار، گزارش های تصویری، بولتن و برگزاری میزگردهای تخصصی در این رسانه قرار گرفت.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.