مهدی رنجبر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: به همین منظور یکی از سالن های مجموعه هنرشهر آفتاب به این جشنواره اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 12 فیلم این جشنواره در شیراز اکران می‌شود، گفت: پنج فیلم حوزه نوستالوژیک و هفت فیلم اصلی جشنواره در دو نوبت صبح و بعد از ظهر اکران می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همکاری شهرداری شیراز برای پخش فیلم‌های این جشنواره در میادین اصلی شهر اظهار داشت: پنج فیلم حوزه نوستالوژیک با اجاره تلویزیون‌های شهری در پارک‌ها و مناطق پر جمعیت شهری به رایگان برای عموم نمایش داده می‌شود.
رنجیر همچنین ابراز داشت: در حال رایزنی با سازمان سینمایی هستیم تا بتوانیم کارگردانان فیلم‌ها و شخصیت‌های معتبر این جشنواره را همزمان با اکران فیلم‌ها به شیراز دعوت کنیم.
در این جشنواره به مرکزیت شهر اصفهان، 118 فیلم اکران می‌شود که 41 فیلم در بخش سینمای ایران، 45 فیلم در بخش بین‌الملل و 32 فیلم در بخش غیررقابتی به‌عنوان فیلم‌های برگزیده این جشنواره رقابت می‌کنند.
پیش از این علیرضا رضا داد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان گفته بود: این جشنواره امسال همزمان در 31 استان و 2 منطقه آزاد برگزار می شود.
اکران فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان تا 14 شهریورماه ادامه دارد.

** آمادگی شیراز برای میزبانی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخشی دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: با توجه به تقویت زیرساخت‌های سینمایی شهر شیراز در سال های اخیر، این توانایی را داریم که بتوانیم بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را نیز در فارس برگزار کنیم و در پی گرفتن امتیاز میزبانی این بخش از جشنواره‌ برای استان فارسی‌ها هستیم.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.