حیدر اسکندرپور، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این 24 طرح عمرانی 160 میلیارد تومان صرف شده و برای ساخت 2 بزرگراه شیراز نیز 200 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
شهردار شیراز ادامه داد: افزون بر این، عملیات اجرایی فاز یک بزرگراه گلبهار واقع در بلوار طلاییه پل دلاوران، با طول هشت کیلومتر و برآورد هزینه 40 میلیارد تومان با هدف تکمیل رینگ پیرامونی کلانشهر شیراز در هفته دولت امسال آغاز شد.
وی اضافه کرد: احداث این بزرگراه مزایایی از جمله، انتقال ترافیک عبوری به خارج از محدوده غربی شیراز، ساماندهی ترافیک ورودی از استان های جنوبی، کاهش ترافیک و بار ترافیکی بلوار امیرکبیر و افزایش ایمنی تردد را در پی دارد.
اسکندرپور اظهار داشت: کلنگ زنی فاز یک اتصال آزاد راه شیراز- اصفهان به رینگ شهری نیز یکی دیگر از طرح های عمرانی است که به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی افزود: موقعیت این طرح در جنوب جاده سپیدان و بزرگراه غرب شیراز با برآورد هزینه اجرایی 160میلیارد تومان با طول هشت کیلومتر است که با احداث آن اتصال بزرگراه حسینی الهاشمی به آزاد راه شیراز- اصفهان محقق و همچنین ترافیک ورودی غرب شیراز نیز ساماندهی می شود.
شهردار شیراز با اشاره به طرح های دیگری که به مناسبت هفته دولت امسال به بهره برداری رسید، اظهار داشت: بهره برداری از 2 ایستگاه قطار شهری فرصت شیرازی و غدیر، افتتاح فاز اول تقاطع غیر همسطح رودکی، احداث بوستان جوان در منطقه دو از جمله این طرح هاست.
اسکندرپور بیان کرد: همچنین افتتاح مرحله نخست بوستان نصرآباد در منطقه هفت، افتتاح نمازخانه در منطقه سه، لوله گذاری آب های سطحی منطقه پنج، بازآفرینی آبنما باغ دلگشا و نورپردازی سازه های شهری از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی، رویکرد شهرداری شیراز در سال 97 تکمیل طرح های نیمه تمام و در کنار آن آغاز طرح های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی متناسب با نیازهای شهروندان است.
رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر در هشتم شهریور سال 1360
در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.