به گزارش ایرنا‌، مصیب امیری شامگاه سه شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شیراز ابراز داشت: از دستاوردهای مهم این سازمان ‌ثبت شهر آباده باعنوان شهر ملی منبت در سال جاری بوده است؛ البته در سال گذشته این شهر با عنوان نشان جغرافیای منبت ثبت شده بود و در سال آینده نیز در پی کسب عنوان شهر جهانی منبت برای آباده هستیم.
وی موضوع واگذاری بناهای ناتمام به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی فارس عنوان کرد و افزود: در اواخر سال گذشته باغ موزه مشاهیر در جنب حافظیه به بخش خصوصی واگذار شد.
امیری ادامه داد: این مجموعه در مساحت 35هزار مترمربع احداث می‌شود که 20 هزار متر مربع آن به باغ‌موزه مشاهیر اختصاص دارد و فضایی نیز برای برگزاری مراسم در محیط باز تدارک دیده شده است؛ همچنین محوطه موسوم به چهارنارنج برای معرفی شاعران هم‌عصر حافظ در نظر گرفته شده است و 15 هزار متر پارکینگ مسقف نیز برای این مجموعه در حال تدارک است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی فارس ابراز داشت: با توجه به اهمیت مجموعه این پروژه در اواخر سال گذشته برای تکمیل تجهیز و ساخت با سرمایه‌گذاری اولیه 33 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد وطی چهار سال آینده به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد.
امیری ادامه داد: کلنگ این پروژه در سال 1387 زده شد اما به دلایل مالی متوقف شده بود و امروز با گذشت 5 ماه از حضور سرمایه گذار بخش خصوصی پیشرفت مطلوبی داشته است و تا پایان سال جاری بخش‌های خدماتی آن به بهره برداری می‌رسد.
وی همچنین به پروژه مجموعه فرهنگی سعدیه نیز اشاره کرد که کلنگ این مجموعه در سال 1387 زده شده بود و در اواخر سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد.
امیری گفت: پروژه سعدیه با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومان به طور قطع در 31 فروردین 98 و همزمان با یادروز سعدی به بهره برداری می رسد و شامل کتابخانه، مرکز اسناد و سالن آمفی تئاتر است.
وی با بیان اینکه واگذاری 28 باب خانه در بافت تاریخی شیراز از ماه های قبل شروع شده، اعلام کرد: حجم سرمایه گذاری برای اتمام این طرح 35 میلیارد و 700 میلیون تومان است.
وی افزود: این مجموعه که در دل بافت تاریخی در گذر سنگ سیاه قرار دارد ظرف سه سال ساخته و تکمیل می‌شود و قرار است بخشی از این مجموعه به مراکز اقامتی،‌بخشی دیگر فروشگاه صنایع دستی، بخشی سفره‌خانه و بخش دیگری نیز به مرکز فرهنگی اختصاص یابد.
امیری ادامه داد: افزون بر این طرح‌ها، با توجه به طرح اشتغال فراگیر روستایی و پایدار بیش از 1500 طرح روستایی به ثبت رسیده است و رقم تسهیلات آن بیش از 135 میلیارد تومان است که تسهیلات 500 طرح معادل 23 میلیارد تومان در حال حاضر پرداخت شده است.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی می کنند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا روز چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.