مکان: کره شمالی/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده ها تن از شهروندان کهنسال کره جنوبی امروز دوشنبه برای دیدار با خویشاوندان خود که از زمان جنگ کره تاکنون همدیگر را ندیده بودند، وارد کره شمالی شدند. 

امروز 89 شهروند کره جنوبی به قید قرعه برای دیدن خویشاوندان خود به بخش کره شمالی رفتند. آنها به مدت 11 ساعت می توانند خانواده های خود را ببینند و در همه این مدت نیز ماموران کره شمالی در محل حضور خواهند داشت.

این مرحله جدید از دیدارها میان خانواده های جدا افتاده از هم که نخستین مرحله از نوع خود از سه سال پیش تاکنون است، در ایستگاه کوهستانی منطقه «مونت کومگانگ» در کره شمالی صورت می گیرد. اینکه این خانواده ها اکنون می توانند با هم دیدار کنند، نشان می دهد تنش زدایی در روابط دو کره وارد مرحله جدیدی شده است. روابط دو کره به علت برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی سال ها است که متشنج است. 

از سال 2000 دو کره 20  مرتبه اجازه داده‌ اند تا دیدارهای خانوادگی انجام شود اما بیش از 130 هزار تن از شهروندان کره‌ جنوبی که از آن زمان برای حضور  در این مراسم‌ ها ثبت‌ نام کرده بودند، مرده‌ اند. بیش از نیمی از این افراد بیش از 80 سال سن دارند و سالخورده‌ ترین مشارکت‌ کننده امسال 101 ساله است.

اما با توجه به آنکه 65 سال از ترک مخاصمه میان دو کره می گذرد و با توجه به آنکه خانواده های جدا افتاده از هم سالخورده هستند دیگر زمان زیادی برای دیدار آنها با هم باقی نمانده است. 

در نتیجه جنگ کره که در نتیجه آن این شبه جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد، میلیون ها نفر از خانواده خود جدا شدند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «مون جائه این» رئیس‌ جمهور کره‌جنوبی در اولین ملاقات خودشان در ماه آوریل با از سرگیری این دیدارها موافقت کردند و دو کره درباره همکاری در زمینه‌ های مختلف در یک سری دیدارهای دیگر تبادل نظر کردند.

هنوز هم هیچ گونه مذاکره صلحی میان کره شمالی و جنوبی منعقد نشده است و دو کشور به لحاظ فنی در جنگ به سر می برند. ارتباطات میان غیر نظامیان نیز تاکنون به شدت ممنوع بوده است.

​جنگ کره، جنگ میان کره جنوبی با پشتیبانی آمریکا و کره شمالی با پشتیبانی چین و شوروی سابق بود که در سال 1950 با ورود نیروهای تحت فرمان دولت «کیم ایل سونگ» به بخش جنوبی آغاز شد و در سال 1953 با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید.

 

مکان: کره شمالی 

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.