مکان: تونس/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در توییتر با یکدیگر درگیر شدند.

ماجرا از انتشار عکس‌ جرمی کوربین در سفری که در سال 2014 به تونس داشت، آغاز شد.

عکس‌ های منتشر شده، کوربین را در کنار قبرهای اعضای سازمان «سپتامبر سیاه» نشان می‌ دهد؛ سازمان فلسطینی که صهیونیست ها مدعی اند 11 صهیونیست و یک پلیس آلمانی را در المپیک 1972 در مونیخ کشته است. در این عکس‌ ها دسته‌ گل‌ هایی هم روی قبر اعضای این سازمان گذاشته شده است.

بنیامین نتانیاهو بلافاصله نسبت به انتشار این عکس‌ ها موضع گیری کرد و در توییتی نوشت که این اقدام کوربین حرکتی است که از سوی هر کسی چه چپ و چه راست و هر فردی در میان این دو جریان محکوم است.

جرمی کوربین اما این اظهارات نتانیاهو را بی‌ پاسخ نگذاشت و چند ساعت بعد در یک توییت نوشت: «ادعاهای نتانیاهو درباره اقدامات و صحبت‌ های من دروغ است. چیزی که مستحق محکومیت است قتل بیش از 160 معترض فلسطینی (اشاره به کشته‌ های تظاهرات‌ های بازگشت در مرزهای غزه) به دست نیروهای صهیونیست است.»

 

Untitled

 

جرمی کوربین به داشتن سیاست‌ های ضد صهیونیستی و حمایت از فلسطین معروف است. این سیاستمدار چپ گرا همواره یکی از منتقدان جدی رویکرد رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در اروپا به شمار می‌ رود.

این نخستین باری نیست که جرمی کوربین و بنیامین نتانیاهو با یکدیگر درگیر می‌ شوند. در سال گذشته هم به مناسبت صدمین سالگرد اعلام بیانیه بالفور قرار بود تا مراسم شامی با حضور شخصیت های انگلیسی و صهیونیست برگزار شود اما جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که در این ضیافت شام شرکت نمی‌ کند. موضوعی که انتقاد شدید محافل صهیونیست را برانگیخت. 

 

مکان: تونس

منبع: گاردین

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.