مکان: لندن، انگلیس/ منبع: روزنامه اکسپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تصاویری از «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس که با اظهارات اخیرش علیه زنان اعتراضات بسیاری را برانگیخته، نشان می دهد که او برای خبرنگارانی که در مقابل خانه‌ اش تجمع کرده‌اند چندین فنجان چای آورده است. 

برخی از خبرنگاران از چایی که او آورده بود، نوشیدند.

با این حال وی از هر گونه مصاحبه ای با خبرنگاران سر باز زد.

 

boris-burka-row-1457983

BorisJohnson1208-0

BorisJohnson1208-1

Boris-Johnson-Burka-debate-1457984

 

اظهارات اخیر او درباره زنان برقع پوش جنجالی شده است؛ در حالی که به گفته نزدیکان جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس قصدی برای انجام عذر خواهی ندارد.

وزیر امور خارجه سابق انگلیس که به ارتکاب اشتباهات فاحش و ایراد سخنان تحریک آمیز شهرت دارد اخیرا در گفت و گو با روزنامه دیلی تلگراف ضمن درخواست برای ممنوعیت استفاده از برقع در مکان های عمومی، این پوشش اقلیت بسیار کوچک مسلمانان را «مسخره» و «عجیب» توصیف کرده بود.

وی همچنین پا را از این فراتر گذاشته و زنانی را که از این پوشش برای حجاب خود استفاده می کنند، به «صندوق های پستی» و «دزدان بانک» تشبیه کرده بود.

پس از واکنش های منفی زیادی که این سخنان در جامعه انگلیس برانگیخت، رئیس حزب محافظه کار با انتشار توییتی از بوریس جانسون خواست به دلیل ایراد این سخنان عذرخواهی کند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز اندکی بعد به جمع منتقدان پیوست. او در حاشیه سفر به اسکاتلند با اشاره به اینکه سخنان بوریس جانسون احساسات و عواطف بسیاری را جریحه دار کرده، افزود: «من فکر می کنم که زن ها باید حق انتخاب پوشش خود را داشته باشند.»

بوریس جانسون همواره در عرصه دیپلماتیک با گاف های بزرگ خبر ساز شده است. یکی از آنها ماه مه 2017 در جریان سفر به هند صورت گرفت. وزیر خارجه سابق انگلیس در این سفر هنگام بازدید از یک معبر سیک ها وعده داد که تسهیلاتی در زمینه صادرات مشروب به هند اعمال کند در حالی که مکانِ دادن این وعده هیچ تناسبی با محتوای آن نداشت، چرا از دیدگاه سیک ها نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع است.

 

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: روزنامه اکسپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.