مکان: شارلوتزویل، آمریکا/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، صدها دانشجو و فعال چپگرا همزمان با سالگرد تظاهرات ملی گرایانه سفیدپوستان راستگرا که به اعتراضات علیه پلیس تبدیل شد، با حضور در خیابان های «شارلوتزویل» در ایالت «ویرجینیا» شعارهایی علیه راستگرایان افراطی و پلیس سر دادند. 

معترضان شعارهایی از قبیل «پلیس و کلان همدست هستند» سر می دادند.( کو کلاکس کلان (ک ک ک) نام سه جنبش سری در برهه های مختلف تاریخ آمریکا از گذشته تا امروز است که همگی طرفدار برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌ گرایی و نفرت نژادی بوده اند.)

 

1

3

4

 

دانشجویان شرکت کننده در تظاهرات شارلوتزویل، از اینکه پلیس بر خلاف سال گذشته که راستگرایان تظاهرات کرده بودند، به اعتراضات امسال گروه های چپ گرا واکنش شدیدی نشان داد، خشمگین بودند. سال گذشته گروه های ملی گرای سفیدپوست نئونازی و راستگرا آزادانه تظاهرات کردند؛ در حالی که در اعتراضات چپ گراها، ده ها افسر ضدشورش صفی را نزدیک محل برگزاری اعتراضات تشکیل دادند. 

این تظاهرات بدون درگیری پایان یافت.

انتظار می‌رود تظاهرات دیگری نیز عصر امروز (یکشنبه) در واشنگتن برگزار شود.

«مایک پنس» معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در بیانیه‌ ای که در توییتر منتشر شد، گفت: یک سال بعد از شارلوتزویل ما حوادث فاجعه آمیز را به یاد می‌ آوریم و برای قربانیان آنها سوگواری می‌ کنیم. ما خشونت و نژادپرستی را با محکم‌ ترین اظهارات محکوم می‌کنیم. 

ترامپ نیز در پیامی مشابه در توییتر نژادپرستی و خشونت را محکوم کرد.

پنس و ترامپ در حالی این پیام ها را در محکومیت نژادپرستی منتشر کرده اند که سال گذشته از هر دو طرف در حوادث شارلوتزویل حمایت کرده بودند و بسیاری را به خشم آورده بودند.

 

مکان: شارلوتزویل، آمریکا

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.