مکان: بخارست، رومانی/ منبع: خبرگزاری فرانسه و گتی ایمیجز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مقامات کشور رومانی اعلام کردند که در تظاهرات ضد دولتی در این کشور که به خشونت کشیده شد، 440 نفر از جمله 24 پلیس زخمی شدند.

مسئولان بیمارستان اصلی «بخارست» پایتخت این کشور گفتند که از این میان، 65 نفر شامل 9 پلیس روانه بیمارستان شدند اما وضعیت جسمی هیچ‌ کس وخیم گزارش نشده است.

 

1

 

هزاران شهروند رومانیایی از سرتاسر این کشور و خارج از کشور به بخارست سرازیر شدند تا در تظاهرات ضد دولتی شرکت کنند.

 

2

 

معترضان پرچم‌ های رومانی و اتحادیه اروپا را در دست داشتند و شعار می‌ دادند. آنها خواهان کناره‌ گیری دولت سوسیال دموکرات هستند و با اقدامات آن برای تعضیف دادگستری مخالفند. معترضان همچنین به فساد در کشور و پایین بودن دستمزدها اعتراض دارند.

 

3

 

هماهنگ کنندگان این تظاهرات ضد دولتی گروهی از رومانیایی های خارج از کشور بودند که معتقدند دولت سوسیال دموکرات در تلاش است تا دستگاه قضایی این کشور را تضعیف کند.

 

4

 

تظاهرات تا پاسی از شب ادامه داشت و پلیس سعی کرد با استفاده از گاز اشک‌ آور و خودروی آب‌ پاش، تظاهرات کنندگان را متفرق کند اما با خشونت معترضان که سنگ و شیشه پرتاب می‌ کردند، مواجه شد.

 

6

 

«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهوری رومانی خشونت پلیس را محکوم کرد و از وزیر کشور خواست تا درباره مدیرت حوادث شب گذشته توضیحاتی ارائه دهد.

 

7

 

از زمان به قدرت رسیدن دولت سوسیال دموکرات در رومانی، محکومیت برخی از جرائم فساد اقتصادی کاهش یافته است.

 

مکان: بخارست، رومانی

منبع: خبرگزاری فرانسه و گتی ایمیجز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.