مکان: کالیفرنیا، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بزرگ ترین آتش سوزی ثبت شده در کالیفرنیا ظرف 11 روز منطقه بزرگی از از لس آنجلس را سوزاند. 

این آتش سوزی که در روز 27 ام ماه ژوئیه آغاز شد با سرعت گسترش یافت. مقامات آتش نشانی امروز گفته اند انتظار می رود بزرگ ترین آتش سوزی طبیعت در تاریخ کالیفرنیا در طول ماه اوت هم ادامه پیدا کند. تحت تاثیر این وضعیت دونالد ترامپ وقوع یک «فاجعه بزرگ» در این ایالت را اعلام کرد.

در ابتدا منابع در دسترس محدود بود زیرا هزاران آتش نشان در حال مقابله با یک آتش سوزی دیگر در چند صد مایلی شمال بودند. آن آتش سوزی که به شهر «ردینگ» نیز رسید، سبب کشته شدن 6 نفر و ویران شدن بیش از هزار خانه شد. تنها نیمی از حجم این آتش سوزی مهار شده است. 

حدود 14 هزار آتش نشان از ایالت هایی همانند فلوریدا و حتی نیوزیلند برای مهار 18 مورد آتش سوزی در اواسط فصل تابستان در این بخش از آمریکا در تلاشند و شعله های آتش در حال گسترش به سوی جنگل ملی و مناطق روستایی است و مناطق شهری را نیز تهدید می کند. 

برخی از بزرگ ترین آتش سوزی ها طی هفته های گذشته رخ داد، در زمانی که این ایالت بالاترین دمای ممکن را ثبت کرد و این در حالی است که فصل آتش سوزی همچنان پیش روست. 

در کالیفرنیای شمالی، 2 مورد آتش سوزی رخ داده و دود ناشی از آن منطقه را پوشانده است.

این آتش سوزی که در منطقه ای به وسعت 457 مایل مربع ادامه دارد، در مناطق اکثرا دور افتاده رخ داده و هیچ گونه تلفات و مصدومیت جدی را در پی نداشته است اما 75 خانه ویران شده اند.

فعالان محیط زیست و برخی از سیاستمداران می گویند یکی از دلایل تشدید آتش سوزی‌ های موسمی در کالیفرنیا تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است. کالیفرنیا به سبب خشکسالی، دمای بالاتر مرتبط با تغییرات آب و هوایی و ساختن خانه ها در عمق جنگل ها در مقابل آتش سوزی ها آسیب پذیرتر شده است.

وقوع یک آتش سوزی دیگر در کالیفرنیای جنوبی در ماه دسامبر سبب کشته شدن دو نفر و سوختن 440 مایل مربع و نابود شدن بیش از هزار خانه شد.

هزینه های آتش نشانی در این منطقه سه برابر شده و از 242 میلیون دلار در سال مالی 2013، به 773 میلیون دلار در سال مالی 2018 رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.