مکان: مانیل، فیلیپین/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین از قانونی خبر داد که خودمختاری بیشتری به منطقه مسلمان نشین جنوب این کشور اعطا می کند.

دوترته ابراز امیدواری کرد این اقدام در نهایت به دهه ها درگیری جدایی طلبانه خونبار پایان دهد.

دوترته این سخنان را پس از آن بیان کرد که نسخه ای نمادین از قانون جدید را که وی ماه پیش امضا کرد، در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری در «مانیل» به رهبر بزرگ ترین گروه مسلمان این کشور تحویل داد.

 

3

1

5

2

 

این اقدام به مناسبت تصویب این قانون که گام مهمی برای پایان دادن به یکی از طولانی ترین و مرگبارترین مناقشات در آسیا است، انجام شد.

دوترته با اشاره به منطقه ای که بیشتر درگیری ها در آنجا روی داده است، اعلام کرد: من امیدوار هستم این قانون در نهایت به چندین دهه جنگ پایان دهد.

این قانون در راستای اجرای موافقتنامه صلح تاریخی ولی شکننده سال 2014 است که براساس آن، جبهه آزادیبخش اسلامی مورو وعده داد در ازای حاکمیت بر سرنوشت خود، از تلاش برای دستیابی به یک سرزمین مستقل و زمین گذاشتن سلاح های خود دست بردارد.

براساس قانونی که دوترته امضا کرد، یک موجودیت سیاسی جدید به نام «بانگسامورو» جایگزین منطقه خودمختار فعلی خواهد شد و منابع و قدرت بیشتری به دست خواهد آورد.

 

 

مکان: مانیل، فیلیپین

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.