مکان: ماساچوست، آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «طاهره آماتول ودود» زن مسلمان به عنوان کاندیدای حزب دموکرات برای انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر در کنگره در ایالت «ماساچوست» نامزد شده است.

ودود که 44 سال دارد و فعال، وکیل و مادر 7 فرزند است، با بزرگ ترین چالش زندگی‌ اش مواجه است: او باید در ماساچوست از سفیدپوستان و جایی که کاتولیک‌ ها بزرگ ترین گروه مذهبی آن هستند بخواهد که او را به عنوان نخستین نماینده زن مسلمان کنگره انتخاب کنند.

اما برای او سیاست مهم است نه مذهب. او به دنبال نمایندگی بهتر این منطقه و ارتقاء زندگی ساکنان ماساچوست غربی است که با نرخ بالای بیکاری دست و پنجه نرم می‌ کند و بسیاری نیز دو شیفت کار می کنند تا بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «من همیشه درباره مذهب صحبت نمی‌ کنم و نمی‌ خواهم به عنوان یک نماینده مذهبی به این منطقه خدمت کنم.»

وی ادامه داد: «من اهدافی را دنبال می‌ کنم و این اهداف سکولار هستند اما ایمان من نقطه قوت قلب من است.»

 

Untitled

 

او یکی از 5 کاندیدایی است که می خواهند نخستین زن مسلمان در کنگره در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر باشند. 12 سال پیش نیز «کیت الیسون» از ایالت «مینه‌ سوتا» به عنوان اولین مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت.

اکنون اگر ودود موفق شود، اولین زن مسلمان در منطقه‌ اش و همچنین اولین زن آفریقایی-آمریکایی در کنگره خواهد بود.

رقیب او «ریچارد نیل» است که از سال 1989 در کنگره فعالیت داشته است. زمانی که ودود در سن 9 سالگی به شهر «اسپرینگ فیلد» نقل مکان کرد، نیل شهردار شهر بود.

 

مکان: ماساچوست، آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.