مکان: فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پس از پیروزی تیم ملی فوتبال فرانسه در برابر کرواسی و قهرمانی این تیم در جام جهانی 2018 روسیه، خیابان‌ های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه صحنه شادی گسترده هواداران بود.

اما این شادی‌ ها در برخی نقاط به درگیری هواداران با نیروهای پلیس انجامید. پلیس پاریس ساعاتی پس از پایان بازی ناگزیر شد به سوی شماری از هواداران گاز اشک‌ آور پرتاب کند.

در حاشیه خیابان شانزه‌ لیزه که شاهد انبوه تماشاگران بازی فینال بود، شماری از هواداران به دلایلی نامعلوم با یکدیگر درگیر شدند و در جریان این درگیری‌ های یک تن به شدت زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

این شادی ها همچنین دو کشته داد. یکی از هواداران از بلندی سقوط کرد و بر اثر شکستگی گردن جان خود را از دست داد و در مورد دیگر، یک هوادار دیگر در تصادف رانندگی کشته شد.

همچنین گرو‌ه‌ های کوچکی از هواداران جوان در گوشه و کنار پایتخت با پلیس درگیر شدند و به تعدادی از اماکن عمومی و خصوصی نیز خسارت هایی وارد شد.

درگیری‌های مشابهی در دیگر شهرهای فرانسه از جمله «لیون» و «مارسی» نیز گزارش‌ شده است. به گزارش شبکه ب‌ ام‌ اف فرانسه نیروهای امنیتی این کشور از پیش تصمیم گرفته بودند جمعیت‌ را متفرق کنند.

بیش از 110 هزار نیروی پلیس در سراسر فرانسه بسیج شده بودند تا امنیت دو رویداد مهم یعنی جشن ملی این کشور (در روز شنبه 14 ژوئیه) و فینال جام جهانی را تامین کنند. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد در جریان برگزاری جشن ملی فرانسه در شب های 13 و 14 ژوئیه 845 خودرو در این کشور به آتش کشیده شد و 508 تن نیز بازداشت شدند.

 

مکان: فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.