مکان: والنسیا، اسپانیا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اولین گروه از 629 پناهجویی که توسط کشتی «آکواریوس» در دریای مدیترانه نجات یافته و پذیرش آنها باعث اختلاف رهبران اروپا شده بود، امروز یکشنبه وارد بندر والنسیای اسپانیا شدند.

اسپانیا در حالی حاضر به پذیرش این پناهجویان شد که کشورهای ایتالیا و مالت به کشتی آکواریوس اجازه پهلوگیری در بنادر خود ندادند.

 

Df3zZf5UYAAiJRw

 

صدها مترجم، مددکار و پلیس در والنسیا منتظر ورود کشتی بودند. این پناهجویان طی 9 روز گذشته در دریای مدیترانه سرگردان بودند. 

قرار است دو قایق دیگر هم تا عصر امروز مهاجران بیشتری را به اسپانیا بیاورد.

سرنوشت مسافران این کشتی در روزهای گذشته، به بحرانی دیپلماتیک میان ایتالیا و فرانسه تبدیل شده بود. سرانجام روز جمعه، دیدار «جوزپه کونته» و «امانوئل ماکرون» رهبران این دو کشور در پاریس برگزار شد و در پایان آن، کونته گفت او و ماکرون در مورد ضرورت اصلاح سیستم موجود پذیرفتن مهاجران مذاکره کرده اند.

دولت جدید ایتالیا که با حضور حزب راست افراطی «لیگ» به رهبری «ماتئو سالوینی» تشکیل شده، سیاست مهاجرتی این کشور را تغییر داده است. ماتئو سالوینی در دولت جدید ایتالیا عهده دار سمت وزارت کشور شده است. در مقابل دولت جدید اسپانیا به رهبری «پدرو سانچز» نخست وزیر این کشور با پذیرش پناهجویان آکواریوس سیاست مهاجرتی متفاوت مادرید در مقایسه با رم را نشان داد.

 

Df3zYD7VMAAtVx_

 

با این حال تنش ها بر سر پذیرش پناهجویان آکواریوس نشان دهنده عدم هماهنگی کشورهای اروپایی در مقابل افرادی است که از جنگ و فقر به اروپا می گریزند.

سیاست های سختگیرانه در قبال پناهجویان در ایتالیا طی سال های گذشته محبوبیت بیشتری یافته است. این کشور طی پنج سال گذشته میزبان بیش از 600 هزار پناهجو بوده است. این در حالی است که نظرسنجی ها در اسپانیا نشان می دهد اکثریت مردم این کشور با پذیرش پناهجویان موافق هستند.

فرانسه اعلام کرده است آن دسته از پناهجویان آکواریوس که شرایط لازم برای دریافت پناهندگی داشته باشند می توانند به این کشور بروند.

 

مکان: والنسیا، اسپانیا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.