مکان: پانمونجوم/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز شنبه بار دیگر با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

این دیدار یک روز پس از اعلام ترامپ مبنی بر لغو دیدارش با رهبر کره شمالی و بعد تغییر موضع سریع او در این خصوص صورت گرفت.

کره جنوبی اعلام کرد رئیس جمهور این کشور امروز به مدت دو ساعت با کیم جونگ اون همتای کره شمالی خود در نقطه مرزی «پانمونجوم» دیدار کرد.

«یون یونگ چان» دبیر مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی نیز گفت: در این نشست این دو رهبر به تبادل نظر به شکلی صریح درباره اجرای اعلامیه 27 آوریل پانمونجوم و همینطور اجرای موفقیت آمیز نشست رهبران آمریکا و کره شمالی پرداختند.

این دومین دیدار رهبران دو کره است.

 

wire-3095704-1527335818-976_634x951

 

ملاقات اولیه این دو قرار بود راه را برای دیدار ماه آینده رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور باز کند اما دونالد ترامپ این دیدار را لغو کرد.

پیش از اعلام ملاقات امروز رهبران دو کره، گفته شده بود که امیدهای مربوط به دیدار ترامپ و کیم جونگ اون بار دیگر رنگ گرفته است.

ترامپ که همین دو روز پیش به طور ناگهانی برنامه این دیدار را به هم زد، حالا در یک توییت گفته است ملاقاتی که برای ماه آینده در سنگاپور برنامه‌ ریزی شده بود، ممکن است انجام شود.

یک ماه قبل نیز کیم جونگ اون با پای پیاده از مرز دو کره و خط آتش‌ بس دو کشور عبور کرد تا در خاک کره جنوبی با مون جائه این دیدار کند.

کیم جونگ اون نخستین رهبر کره شمالی است که از زمان توقف خصومت ها در جنگ کره در سال 1953 پا به خاک کره جنوبی گذاشت. دو کشور هنوز پیمان صلح امضا نکرده‌ اند و در حال آتش‌ بس هستند.

در سال‌ های 2000 و 2007، رهبر وقت کره شمالی با روسای جمهوری وقت کره جنوبی دیدار داشت اما این ملاقات در «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی انجام شد.

 

مکان: پانمونجوم

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.