مکان: فرانسه/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اعتصاب و اعتراض های گسترده علیه سیاست های دولت فرانسه سراسر این کشور را در بر گرفت اما با دخالت پلیس بار دیگر به خشونت کشیده شد.

اتحادیه های بخش عمومی در سراسر فرانسه علیه اصلاحات برنامه ریزی شده «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور دست به تظاهرات در 40 شهر در سراسر فرانسه زدند.

این تظاهرات سراسری با اتحاد همه سندیکاها و با هدف اعتراض به سیاست های دولت فرانسه و نابرابری ها به ویژه در پرداخت حقوق برگزار شد.

این اعتراضات به خشونت کشیده شد و پلیس از گاز اشک آور، خودروهای آب پاش و باتوم علیه معترضان استفاده کرد و شماری زخمی شدند. گزارش شده که 17 تن نیز بازداشت شدند.

در این تظاهرات که گفته می شود یکی از بزرگ ترین تظاهرات های ضددولتی از زمان روی کارآمدن امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بود، همه سندیکاها، کارمندان و حقوق بگیران بخش های دولتی و خصوصی حضور داشتند.

همزمان اعتصاب گسترده کارکنان بخش راه آهن نیز ادامه دارد؛ اعتصابی که تاکنون صدها میلیون یورو خسارت برای شرکت ملی راه آهن داشته است.

معترضان خشمگین از سیاست های دولت فرانسه، رئیس جمهور کشورشان را رئیس جمهور ثروتمندان می دانند که همه برنامه های اصلاحی اش در راستای منافع سرمایه داران و کارفرمایان است.

 

مکان: فرانسه

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.