مکان: کره شمالی/ منبع: خبرگزاری کیودو

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گروهی متشکل از 24 خبرنگار و روزنامه نگار از سازمان‌ های خبری غربی و چینی امروز سه شنبه برای مشاهده تعطیل شدن یکی از مراکز آزمایش هسته‌ ای کره شمالی، وارد این کشور شدند.

طبق گزارش‌ها، مقام‌ های کره شمالی به خبرنگاران کره جنوبی اجازه نداده‌اند تا در این مراسم شرکت کنند. کره جنوبی در واکنش از این که به خبرنگاران این کشور اجازه بازدید داده نشده، ابراز تاسف کرده است.

عزیمت این خبرنگاران به کره شمالی نشانه‌ ای از آن است که روند تعطیلی این مرکز آزمایش هسته‌ ای کره شمالی ادامه خواهد یافت.

 

DdxxM6pUwAELzxg

DdxuSEeU8AA5YgX

DdxxM6oVQAAhbdu

DdxxM7nVMAAvm0x

 

پیونگ یانگ از شماری از رسانه‌ های بین المللی دعوت کرد بین روز‌های 23 تا 25 ماه مه شاهد برچیده شدن مرکز «پونگیه ری» باشند، اما از کارشناسان فنی دعوت به عمل نیاورد. این در حالی است که آمریکا «تعطیلی دائمی و غیر قابل بازگشتی را خواستار شده است که قابل بررسی و تایید باشد».

​خبرنگارانی از آسوشیتد پرس، سی ان ان، سی بی اس، راشا تودی و رسانه دولتی چین از جمله خبرنگارانی بودند که در فرودگاه پکن مشاهده شدند. آنها ساعت 9:48 صبح به وقت محلی با پرواز «ایر کوریو» پکن را ترک کرده بودند.

سازمان‌ های خبری متعدد، از جمله رویترز نیز به دنبال پوشش دادن تعطیلی این مرکز هسته‌ ای کره شمالی بودند، اما پیونگ یانگ از آنها برای سفر به این کشور دعوت نکرد.

با این حال، اوضاع و شرایط رو به بهبود در شبه جزیره کره با مانعی سخت مواجه شده و کره شمالی تهدید کرده است «کیم جونگ اون» رهبر این کشور ممکن است در نشست سران با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که برای 12 ژوئن در سنگاپور برنامه ریزی شده است، حضور نیابد.

دور کشور در حال حاضر در حال تهدید یکدیگر هستند. در تازه ترین مورد، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت که کره شمالی نباید به دنبال امتیاز گرفتن از آمریکا باشد.

وی ادامه داد: این اشتباه بزرگی از سوی رهبر کره شمالی است اگر که فکر کند می‌ تواند با ترامپ بازی کند.

معاون ترامپ سخنان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی را تکرار کرد و هشدار داد که اگر کره شمالی در توافق هسته ای با آمریکا ناکام بماند، پایانی شبیه به لیبی برایش رقم می‌ خورد. اخیرا صحبت‌ هایی درباره تکرار مدل لیبی برای کره شمالی مطرح شد و می دانید که رئیس جمهور کاملا مشخص گفته که اگر رهبر کره شمالی توافقی با آمریکا نداشته باشد،‌ این مدل اجرا می‌ شود.

او در نهایت موضع خود را کمی تلطیف کرد و گفت حقیقت این است که امیدواریم راه حل صلح آمیزی به دست آید. رئیس جمهور همچنان آماده مذاکره است.

 

مکان: کره شمالی

منبع: خبرگزاری کیودو

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.