مکان: کاراکاس، ونزوئلا/ منبع: تله سور

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «نیکلاس مادورو» برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

کمیسیون انتخابات ونزوئلا امروز دوشنبه اعلام کرد: نیکلاس مادورو باکسب 5 میلیون و 800 هزار رای از «هنری فالکون» نزدیک ترین رقیب خود در انتخابات ونزوئلا که با فاصله فاحشی 1 میلیون و 800 هزار رای به دست آورده بود، پیشی گرفت و در انتخابات پیروز شد.

در پی اعلام نتایج انتخابات طرفداران مادورو در محلات فقیرنشین «کاراکاس» به جشن و پایکوبی پرداختند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از همه کاندیداهای این انتخابات برای گفت و گو به منظور حل مشکلات دعوت کرد و افزود: باید اختلافات را با صلح و با حفظ حاکمیت حل کنیم.

مادورو افزود: به آینده امیدوار هستم و از سران مخالفان برای دیدار و گفت و گو به صورت دموکراتیک به منظور حل مشکلات کشور دعوت می کنم.

البته فالکون و یک کاندیدای دیگر مخالف به نام «خاویر برتوچی» اعلام کردند که این نتیجه را به رسمیت نمی‌ شناسند. هر دوی آنها می‌ گویند که انتخابات به دلیل نقض مقررات مخدوش است.

فالکون خواستار رای‌گیری مجدد در ماه اکتبر شد. کاندیدای اصلی مخالفان پیش از این مدعی شده بود مسئولان برگزاری انتخابات با اسکن کردن کارت مواد غذایی سعی کرده‌ اند مردم را به سمت رای دادن به مادورو سوق دهند.

آمریکا نیز هم راستا با مخالفان سخن گفته است. «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت:«آمریکا نتایج انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نخواهد شناخت.»

آمریکا اخیرا تحریم‌ های جدیدی را علیه 20 شرکت و 3 شهروند ونزوئلا به دلیل فعالیت های مرتبط با قاچاق مواد مخدر و پولشویی وضع کرده بود و همچنان به دنبال وضع تحریم‌ های جدید نفتی بر این کشور است.

سالیوان در ادامه تصریح کرد:«نتیجه انتخابات ونزوئلا در جلسه آتی گروه 20 که در «بوئنوس آیرس» پایتخت آرژانتین برگزار می شود، بررسی خواهد شد.»

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا زودهنگام و روز یکشنبه 20 مه برگزار شد؛ در حالی‌ که باید در ماه دسامبر آینده برگزار می‌ شد.

 

مکان: کاراکاس، ونزوئلا

منبع: تله سور

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.