ولادیمیر پوتین طی مراسمی با حضور مقامات ارشد روسیه برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «ولادیمیر پوتین» امروز دوشنبه برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور روسیه در کرملین سوگند یاد کرد.

ولادیمیر پوتین طی مراسمی با حضور مقامات ارشد روسیه سوگند یاد کرد.

او در انتخابات اخیر برای چهارمین بار به عنوان رئیس‌ جمهور روسیه انتخاب شد.

اکنون پوتین 65 ساله برای چهارمین دوره می‌ تواند تا سال 2024 رئیس‌ جمهور روسیه باقی بماند.

 

2

3

4

10

11

13

14

15

1612

5

8

6

7

 

او در مراسم تحلیف خود  به بهبود اوضاع اقتصادی روسیه در پی رکود اخیر به واسطه تحریم های بین المللی طی 6 سال ریاست جمهوری جدیدش متعهد شد.

او گفت: «اکنون ما باید از تمام توانایی های موجود، برای عمل به وظایف فوری توسعه داخلی، برای پیشرفت های اقتصادی و تکنولوژی، و برای افزایش رقابت در زمینه هایی که آینده ما را رقم می زنند، استفاده کنیم.»

پوتین تأکید کرد: «کیفیت جدید زندگی، رفاه، امنیت و سلامت مردم - اینها چیزهایی است که امروزه اهداف اصلی ما است.»

«گرهارد شرودر» صدراعظم سابق آلمان یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود که در کنار «دیمیتری مدودف» ایستاده بود.

 

سابقه سیاسی (از 1991 تا 2018)

پوتین به مدت 16 سال مامور اطلاعات خارجی کا.گ. ب بود تا اینکه درجه سرهنگ دومی را دریافت کرد و در سال 1991 نیز بازنشسته شد تا در سن پترزبورگ وارد سیاست شود.

 

Vladimir_Putin_in_KGB_uniform

 

او در سال 1996 وارد «مسکو» شد و به دولت رئیس جمهور وقت «بوریس یلتسین» پیوست.

 

Putin_and_Yeltsin_cropped

 

پوتین به سرعت پله های ترقی را پیمود تا اینکه در روز 31 دسامبر سال 1999 و پس از استعفای یلتسین به سمت کفیل رئیس جمهور منصوب شد. پوتین از اوت 1999 تاکنون همواره پست ریاست‌ جمهوری یا نخست ‌وزیری روسیه را در اختیار داشته است.

او از 15 آوریل 2008 رئیس حزب «روسیه واحد» است.

پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 میلادی با 53 درصد آراء رقیب خود «گنادی زیوگانوف» را که 30 درصد آراء را کسب کرده بود، شکست داد. او در انتخابات سال 2004 نیز با کسب 72 درصد آراء رای دهندگان مجددا انتخاب شد. در دور اول ریاست جمهوری پوتین، اقتصاد روسیه به مدت هشت سال پیاپی رشد کرد و تولید ناخالص داخلی مورد اندازه‌ گیری در برابری قدرت خرید 72 درصد رشد کرد. این رشد نتیجه رشد قیمت کالاها، قیمت ‌های بالای نفت، و سیاست‌ های مالی و اقتصادی محتاطانه بود. به دلیل محدودیت قانون اساسی روسیه بر دوره ‌های ریاست جمهوری، پوتین قادر به شرکت در انتخابات سال 2008 برای سومین دوره پیاپی نبود. «دمیتری مدودف» در آنانتخابات پیروز شد و پوتین را به نخست وزیری منصوب کرد.

 

Vladimir_Putin_11_March_2008-1

 

پوتین در سال 2012 با کسب 64 درصد آرا برای سومین بار به ریاست جمهوری روسیه برگزیده شد. 

 

Celebrating_Victory_Day_and_the_70th_anniversary_of_Sevastopol%u2019s_liberation_(2493-19)

 

بدین ترتیب پوتین بار دیگر در سال 2012 به پست ریاست جمهوری برگشت تا این بار برای دوره ای 6 ساله در راس قدرت باشد. اگر او چهارمین دوره ریاست جمهوری اش که قرار است در سال 2024 تمام شود را کامل کند برای یک ربع قرن در قدرت بوده است.

ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری پُرکار شناخته می ‌شود که اقتصاد روسیه را از بحران شدید دهه 1990 به ثبات و رشد قابل توجه در قرن بیست و یکم هدایت کرده ‌است. همچنین عده ‌ای او را به عنوان ورزشکارترین رئیس ‌جمهور دنیا می ‌شناسند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.