مکان: ژنو، سوئیس/ منبع: توئیتر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سازمان ملل متحد این هفته شلوغ ترین هفته کاری در سال 2018 در ژنو را برگزاری می کند و همزمان میزبان نشست های سالانه نهادهای ارشد خلع سلاح و حقوق بشری است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح گفت قصد دارد رویکردهایی (خلع سلاح جهانی) را که در سال های اخیر به بن بست رسیده است، احیا کند.

کنفرانس خلع سلاح در سال 1979 به عنوان یک مجمع مذاکراتی چند جانبه از جامعه جهانی آغاز به کار کرد و نتیجه نخستین نشست ویژه خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1978 بود.

هدف از برگزاری کنفرانس خلع سلاح، کنترل همه سلاح های چند جانبه به طور عملی و رفع مشکلات مربوط به خلع سلاح است. 

کنفرانس خلع سلاح متمرکز بر موضوعاتی چون توقف مسابقه سلاح هسته ای و خلع سلاح هسته ای، جلوگیری از جنگ هسته ای، جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضای خارج از جو زمین، اتخاذ ساز و کارهای بین المللی و موثر برای اطمینان دادن به کشورهای عاری از سلاح هسته ای در برابر استفاده یا تهدید استفاده از سلاح هسته ای،؛ انواع جدید سلاح کشتار جمعی و سیستم های جدید تسلیحاتی از این دست شامل سلاح رادیولوژیکی، برنامه جامع خلع سلاح و روشنگری در زمینه جنگ افزارها است.

همزمان نشست شورای حقوق بشر هم در ژنو در حال برگزاری است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز امروز در نشست شورای حقوق بشر گفت: با هدف کسب منافعی ویژه و اعمال فشار بر برخی کشورها، از حقوق بشر سوء استفاده می شود.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به حمایت از ارتش سوریه در شکست کامل تهدید تروریست ها در این کشور ادامه خواهد داد.

وی خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد تقسیم بندی تروریست ها به دو دسته تروریست های خوب و تروریست های بد قابل قبول نیست و روسیه با این سیاست دوگانه مقابله خواهد کرد.

سازمان ملل متحد این هفته شلوغ ترین هفته کاری در سال 2018 در ژنو را برگزاری می کند و هم زمان نشست های سالانه نهادهای ارشد خلع سلاح و حقوق بشری این سازمان با حضور حدود 100 تن از روسا و وزرای دولتی و نمایندگان کشورهای مختلف از سراسر جهان در حال برگزاری است.

مکان: ژنو، سوئیس

منبع: توئیتر

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.