مکان: ایتالیا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گروه های ضد فاشیسم و گروه های راست افراطی در شهرهای مختلف در سراسر ایتالیا دست به تظاهرات زدند و این تظاهرات در بعضی شهرها به درگیری با پلیس منتهی شد. هزاران مامور پلیس در شهرهای سراسر ایتالیا (از جمله رم، میلان و پالرمو) مسئولیت برقراری نظم و آرامش را به عهده گرفته اند. 

در شهر «رم» پایتخت ایتالیا، هزاران تن از ساکنان بعد از ظهر شنبه به دعوت چپگرایان ایتالیا و در مخالفت با فاشیسم دست به تظاهرات زدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات قایق های پلاستیکی بادی را به عنوان نماد سرنوشت تلخ پناهندگان با خود حمل می کردند. ماموران پلیس از باتوم برای مقابله با تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

تظاهرات ضد فاشیسم در رم که به دعوت «انجمن ملی حامیان ایتالیا» شکل گرفته بود در هوایی بارانی و فضایی آرام برگزار شد و پرچم های سرخ و سبز سندیکاهای کارگری در بین جمعیت معترض موج می زد. رسانه ها در عین حال از درگیری پراکنده میان گروهی دیگر از تظاهرات کنندگان و پلیس در رم خبر داده اند.

جدا از تظاهرات ضد فاشیسم و نژادپرستی، شهر رم روز شنبه محل برگزاری دو تجمع دیگر اعتراضی در زمینه اصلاح قانون کار بود که برای کنترل امنیت این تظاهرات بیش از 3 هزار نیروی پلیس ایتالیا مستقر شده بودند.

«پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا و «ماتئو رنتسی» نخست وزیر سابق ایتالیا که هدایت کارزار انتخاباتی حزب دموکرات حاکم بر این کشور را بر عهده دارد، از جمله شخصیت های سیاسی و سرشناس حاضر در این تظاهرات بودند.

این درحالی ست که «ماتئو سالوینی» نامزد اصلی جناح راست افراطی «لیگ شمال» برای انتخابات قانونگذاری چهارم مارس در همین روز بیش از 15 هزار نفر را برای حمایت از خود در شهر «میلان» گرد هم آورد.

به گزارش یک منبع پلیس، این 15 هزار تن برای حمایت از کارزار انتخاباتی ماتئو سالوینی، مقابل کلیسای بزرگ این شهر تجمع کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ساعاتی پیش از برپایی این تجمع انتخاباتی صدها تن از مخالفان فاشیسم که در میان آنها جوانانی با پرچم های حزب کمونیست دیده می شدند در اعتراض به تجمع انتخاباتی سالوینی و دیگر تجمع برگزار شده در صبح شنبه توسط حامیان «برادران ایتالیا»، دیگر حزب راست افراطی فعال در این کشور، دست به تظاهرات زده بودند. این تظاهرات به درگیری با نیروهای پلیس انجامید.

اتحاد حزب راست افراطی«برادران ایتالیا» با حزب «به پیش ایتالیا»، جریان اصلی راست این کشور به رهبری «سیلویو برلوسکونی»، در حال حاضر در صدر آخرین نظرسنجی های انجام شده برای انتخابات پارلمانی چهارم مارس در این کشور قرار دارند.

درگیری های خشونت آمیز که منشا آنها رویارویی فعالان ضد فاشیست و هواداران راست افراطی گزارش شده از چند هفته پیش و در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور افزایش یافته است.

آخرین مورد از اقدام های خشونت آمیز به روز سوم فوریه باز می گردد که یک فعال اتحادیه راست افراطی در اقدامی نژادپرستانه به سوی تعدادی آفریقایی تبار آتش گشود. در جریان این تیراندازی دست کم شش مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

مکان: ایتالیا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.