مکان: آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در موجی از اعتراضات سراسری از ایالت «آریزونا» گرفته تا ایالت «مین»، دانش آموزان ده ها دبیرستان آمریکایی با خارج شدن از کلاس های درس به خشونت مسلحانه و تیراندازی مرگبار هفته قبل در ایالت «فلوریدا» اعتراض کردند.

بسیاری از این اعتراضات با شعار «دیگر هرگز» برگزار شد.

این اعتراضات از مدرسه ای به مدرسه دیگر ادامه یافت و دانش آموزان همچنین اعتراضات خودشان را در سراسر رسانه های اجتماعی نیز اعلام کردند.

در بسیاری از مدارس به احترام 17 دانش‌آموز کشته شده در دبیرستان «مارجری استونمن داگلاس»  در شهر «پارکلند» فلوریدا، دانش آموزان 17 دقیقه به اعتراض ادامه دادند.

در این میان، صدها دانش آموز از مدارس شهر «مریلند» از کلاس خارج شدند و راهپیمایی کردند. صدها نفر دیگر نیز در شهرهای «شیکاگو«، »پیتسبورگ«، »آستین« و «تگزاس» اعتراضات مشابهی برگزار کردند. همچنین هزاران دانش آموز در فلوریدا از کلاس های خودشان خارج شدند.

در جریان اعتراضات در واشنگتن، دانش آموزان به یاد افراد کشته شده در پارکلند، لحظه ای سکوت کردند و سپس نام کشته شدگان تکرار شد.

در دبیرستان «دابلن اسکیوتو» در نزدیکی شهر «کلمبوس» واقع در ایالت «اوهایو»، در حدود 200 دانش آموز از کلاس ها خارج شدند و به مدت 17 دقیقه سکوت کردند.

درحالی که برخی گروه ها تلاش می کنند تا اعتراضات ملی را در هفته های آتی برگزار کنند، دانش آموزان گفته اند تجمعات روز چهارشنبه اکثرا به صورت خودجوش بوده و سازمان دهی آنها با هدف ضرورت پیدا کردن راه حل برای خشونت مسلحانه نبوده است.

در همین حال، مسئولین برخی مدارس اجازه دادند تا این اعتراضات برگزار بشود و دانش آموزان به دلیل خروج از کلاس های درس تنبیه نشوند. اما در برخی مناطق مدیران مدارس تهدید کرده اند که افرادی که در اعتراضات شرکت می کنند، مجازات خواهند شد.

اعتراضات مشابهی نیز برای روز چهاردهم مارس، یک ماه پس از تیراندازی در فلوریدا، و برای روز بیستم آوریل در سالگرد کشتار دبیرستان «کلومبین» در ایالت «کلورادو»برنامه ریزی شده است.

مکان: آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.