مکان: آلمان/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه‌ های آلمانی خبر دادند که یک سگ اسپانیایی با نام «لیما» در فهرست اعضای تازه حزب سوسیال دموکرات آلمان ثبت نام و کارت شرکت در رای گیری را نیز دریافت کرده است. حزب سوسیال دموکرات در همین روز اعلام کرد که ثبت نام این سگ را لغو خواهد کرد.

این خبر را ابتدا «بیلد» به عنوان پرفروش‌ترین روزنامه آلمان با چاپ عکسی از لیما در حالی‌ که شال قرمزی بر گردن داشت منتشر کرد. رنگ قرمز رنگی است که این حزب چپ میانه برای خود برگزیده است. این روزنامه همچنین توضیح داده است که چگونه این سگ موفق به دریافت کارت رای دادن شده است. در فرم تقاضا، جنس سگ مونث و و سن او 21 سال (مطابق با محاسبه سن لیما در صورت انسان بودن) درج شده است.

 

kopek_limayi_spdye_uye_yaptilar_1519114298_5403

 

«رالف اشتنگر» معاون ریاست حزب سوسیال دموکرات به این خبر واکنش نشان داده و در حساب توئیتر خود این عمل را به مضحکه کشاندن دموکراسی خوانده و نوشته است که «این تلاشی برای به مضحکه کشاندن نیروی دموکراتیک درون حزب است.»

در ماه های اخیر حزب سوسیال دموکرات شاهد اختلافات درونی بر سر خط مشی آینده و همچنین پدید آمدن گرایش های چپ رادیکال در میان اعضای خود بود. «جنبش جوانان» حزب سوسیال دموکرات در راس اعتراضات درون حزبی است و خواهان الگو برداری از حزب کارگران انگلیس و گردش به چپ حزب متبوعش است. اختلافات درون حزبی در ماه‌ های اخیر باعث پدید آمدن تنش میان رهبران و کناره‌ گیری پیش از موعد «مارتین شولتز» از رهبری حزب شد.

در صورت رای منفی اعضای حزب سوسیال دموکرات به طرح ائتلاف با محافظه‌کاران، سیاست آلمان دو راه حل در پیش خواهد داشت: انتخابات پیش از موعد و یا تشکیل دولت اقلیت به رهبری «آنگلا مرکل».

مکان: آلمان

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.