مکان: هند/ منبع: تایمز آو ایندیا

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه‌ های هند از امامت یک زن در نماز جمعه ایالت جنوبی «کرالا» برای اولین‌ بار در تاریخ این کشور و تهدید شدن وی به مرگ توسط گروه‌ های بنیادگرا خبر دادند.

«جمیدا کی» 34 ساله، معروف به «جمیدای معلم»، از روستای «چروکود» از توابع شهر «مالاپورام» که بر خلاف قوانین شریعت، نماز جمعه را در مرکز «سنت قرآن» امامت کرده است، می‌ گوید که از عواقب این موضوع آگاه بوده است.

در مراسم نماز جمعه گذشته به امامت جمیدا کی، در این مرکز نزدیک به 50 زن و مرد به صورت مختلط شرکت کردند.

 

880x495_story-0f9c2354-085f-5e4e-bf1b-05a70039d778_578082

 

گروه‌ های اسلامی بنیادگرا در هند، «جمیدای معلم» را به مرگ تهدید کرده و گفته‌ اند که وی با این عمل دین را در معرض خطر قرار داده است.

جنبش «سنت قرآن» به رهبری یک محقق اسلامی میانه‌ رو با نام «چکنور مولوی» به راه افتاد. وی به دلیل تفاسیر غیر متعارف خود از قرآن شناخته می‌ شد و نهایتا در سال 1993 به صورت اسرارآمیزی ناپدید شد و گفته می‌ شود که کشته شده است.

این گروه اخیرا خواستار جمع‌ آوری و ممنوعیت کتاب «فتح‌ المعین» نوشته «شیخ زین‌ الدین مختوم» (قرن 16 میلادی) شدند. به گفته آنان این کتاب که در دانشگاه‌ ها و حوزه‌ های مذهبی هند و کشورهای عربی تدریس می‌ شود، جوانان مسلمانان را به افراط‌ گرایی و تروریسم ترغیب می‌ کند.

جمیدای معلم می‌ گوید: «ما کتاب مقدس قرآن را دنبال می‌ کنیم که بشر را شامل مردان و زنان می داند و میان آنان تبعیضی قائل نیست. در مذهب زنان و مردان با هم برابرند.»

اولین امام جمعه زن هند درباره امامت صرف مردان می‌ گوید: «این عمل مذهبی در انحصار مردان است و این موضوع باید به چالش کشیده شود.»

مکان: هند

منبع: تایمز آو ایندیا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.