مکان: داووس، سوئیس/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، چهل و هشتمین نشست «مجمع جهانی اقتصاد» سال 2018 تحت تدابیر شدید امنیتی و برش برف شدید کم سابقه در حال برگزاری است.

ارتش سوئیس 4 هزار و 377 نیرو در «داووس» و اطراف آن مستقر کرده است تا امنیت لازم برای برگزاری مجمع جهانی اقتصاد سال جاری را که قرار است با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، تامین کند. 

حدود 93 درصد از نظامیانی که امنیت اجلاس داووس را تامین می کنند، سربازان وظیفه هستند. همچنین نیروی هوایی سوئیس 2 هزار و 580 نیرو برای این اجلاس به کار گرفته است که هزار و 600 تن از این تعداد، پیاده نظام و 187 نیرو از جمله پلیس نظامی هستند.

با این حال گفته می شود سطح تمهیدات امنیتی اجلاس سال جاری، مشابه با سطح تمهیداتی است که برای سال های گذشته در نظر گرفته شده است.

در همین حال، مقام های نظامی و پلیس سوئیس با توجه به بارش سنگین برف در اطراف داووس، مطمئن نیستند که چه تعداد برای اعتراض به حضور ترامپ در این اجلاس خود را آماده برگزاری تظاهرات کرده اند.

در «مجمع جهانی اقتصاد» سیاستمداران برجسته، مدیران کمپانی‌ های اقتصادی و اندیشمندان دعوت شده و به سخنرانی می‌ پردازند. چهل و هشتمین نشست «مجمع جهانی اقتصاد» سال 2018 با موضوع «آینده مشترک در جهانی پر شکاف» در داووس آغاز شده و تا روز جمعه ادامه می‌ یابد. نشست داووس هر سال به محلی برای حضور مخالفان ساختار اقتصاد جهانی نیز تبدیل می‌ شود. هزینه بسیار بالای تامین امنیت این کنفرانس نیز یکی از موضوعات مورد انتقاد در سوئیس است.

«داووس» منطقه‌ ای در کانتون (استان) «گرابوندن» سوئیس است که در ارتفاع یک هزار و 560 متری قرار گرفته است. 

مکان: داووس، سوئیس

منبع: دیلی میل

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.