مکان: کابل، افغانستان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان از پایان حمله و درگیری در هتل «اینترکانتیننتال» شهر «کابل» پایتخت افغانستان پس از 12 ساعت خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی افغانستان کنترل این هتل را به دست گرفته‌ اند.

در این حمله 5 غیرنظامی از جمله یک تبعه خارجی کشته شده، و 6 نفر هم مجروح شده‌ اند.

مقام‌ های افغانستان پیشتر گفته بودند که دست کم 4 مهاجم مسلح از طریق آشپزخانه وارد هتل اینترکنتینانتال شده‌ اند. مهاجمان حدود ساعت 21 دیشب وارد این هتل بین‌ المللی در غرب کابل شدند و به سوی میهمانان، کارمندان هتل و ماموران امنیتی شلیک کردند. آنها همچنین با پرتاب نارنجک بخش‌ هایی از هتل را منفجر کردند.  پس از آن نیروهای ویژه به محل رسیدند و درگیری میان مهاجمان و نیروی ضربت آغاز شد.

تحقیق درباره چگونگی نفوذ مهاجمان به این هتل آغاز شده است. آن گونه که گزارش شده تامین امنیت این هتل همین چند روز پیش به یک تیم جدید محول شده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و هویت مهاجمان هم مشخص نیست.

آن طور که گزارش شده مهاجمان حمله خود را حدود ساعت ۹ شب با شلیک به نگهبانان این هتل پنج طبقه شروع کردند و سپس به روی هر کسی که سر راهشان بود آتش گشودند.

این حمله تنها چند روز پس از آن رخ داد که سفارت آمریکا در کابل با صدور هشداری از ناامنی و احتمال حمله به هتل‌ های پایتخت خبر داده بود. در اطلاعیه روز پنجشنبه سفارت آمریکا آمده بود که نهادهای اطلاعاتی از احتمال حمله تروریست ها به هتل‌ های کابل در چند روز آینده خبر داده‌ اند.

اینترکانتیننتال یکی از هتل‌ های مشهور کابل و محل اقامت بسیاری از شهروندان کشورهای غربی است. این هتل به شدت تحت محافظت قرار دارد و ایست‌ های بازرسی متعددی برای ورود به آن وجود دارد. این هتل علاوه بر محلی برای برگزاری مراسم عروسی و میهمانی، محل اقامت جهانگردان و مسافران خارجی است.

در سال 2011 نیز به هتل اینترکانتیننتال حمله شده بود که در نتیجه 21 نفر کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت آن رویداد را به عهده گرفت.

مکان: کابل، افغانستان

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.