مکان: لندن، انگلیس/ منبع: روزنامه دیلی تلگرام

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، براساس اسناد یک دادگاه در «لندن» پایتخت انگلیس که در روز گذشته ارائه شد، یک نوجوان انگلیسی برای دسترسی به حساب‌ های مقام‌ های اطلاعاتی و امنیتی ارشد آمریکا از جمله «جان برنان» رئیس وقت سیا و همسر او تلاش کرده بود.

سایر اهداف او «مارک کیولیانو» معاون سابق رئیس اف بی آی، «جه جانسون» وزیر سابق امنیت داخلی، «جیمز کلاپر» رئیس دفتر اطلاعات ملی دولت اوباما، «آوریل هینز» معاون مشاور امنیت ملی «باراک اوباما»، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا، «جان هولدرن» مشاور ارشد او در علوم و فناوری و «امی هس» عامل ویژه اف‌ بی‌ آی می‌ شدند. گمبل همچنین دسترسی گسترده‌ ای به شبکه وزارت دادگستری آمریکا داشته و توانسته به اسناد دادگاه‌ ها از جمله اسناد مربوط به لکه نفتی خلیج مکزیک برسد. این نوجوان همچنین تلاش داشته با ویکی‌ لیکس ارتباط برقرار کند و گفته بود که لیستی از تمام کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا را دارد.

 

Kane-Gamble-court-case

 

«کین گمبل» که اکنون 18 سال دارد، زمانی که از خانه اش در شهر «کولوایل» در مرکز انگلیس تلاش کرد تا هویت اهدافش را جعل کند و به اطلاعات فوق حساس دست یابد، حدود 15 یا 16 ساله بود. او همچنین به شبکه‌ های پلیس اف بی آی و آژانس اطلاعاتی آمریکا دسترسی پیدا کرد.

طبق گزارش‌ ها، اسناد حساسی از صندوق پیام ایمیل شخصی برنان به دست آمد و گمبل به اطلاعات شخصی، پسوردها، جزئیات امنیتی، فهرست تماس ها و اسناد حساسی درباره عملیات‌ نظامی و اطلاعاتی در عراق و افغانستان دست یافت. گمبل همچنین در تماسی با شرکت «ای‌ او ال» و درخواست برای بازیابی گذر واژه، به آی‌ پد همسر جان برنان هم دسترسی پیدا کرد.

او که یک موسس یک گروه مدافع فلسطین است، در توئیتر از موفقیت های خود خبر داده بود.

گمانه زنی هایی در مورد ابتلای این نوجوان به اوتیسم مطرح شده است. او احتمالا به چند سال حبس محکوم خواهد شد.

مکان: لندن، انگلیس

منبع: روزنامه دیلی تلگرام

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.