مکان: کره شمالی/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آمریکا در تازه ترین اقدام خود علیه کره شمالی، دو مقامی را که می گوید هدایت توسعه برنامه موشک های هسته ای این کشور را به عهده داشته اند تحریم کرد.

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد «کیم جونگ-سیک» و «ری پیونگ-چول» از هدایت کنندگان اصلی برنامه موشک های بالستیک کره شمالی هستند.

 

9286654-3x2-940x627

 

خبرگزاری رویترز در ماه مه در گزارشی نوشته بود که رهبر کره شمالی شخصا کیم جونگ-سیک و ری پیونگ-چول را در کنار «جانگ چان-ها» (از دیگر مسئولان توسعه تسلیحاتی) برای هدایت برنامه موشکی انتخاب کرده است.

این خبرگزاری گزارش داد ری پیونگ-چول قبلا از ژنرال های نیروی هوایی بود که در روسیه تحصیل کرده و کیم جونگ-سیک از دانشمندان ماهر موشکی است.

براساس این گزارش رهبر کره شمالی به این سه علاقه زیادی دارد و گفته می شود عکس های این مقامات به طور منظم در کنار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به هنگام آزمایش های موشکی منتشر می شود.

 

248622

 

این تحریم‌ های عمدتا نمادین، هدفشان انسداد دارایی‌ ها و منافع این دو نفر در حوزه مربوط به آمریکا و جلوگیری از هرگونه معامله آنها با شهروندان آمریکایی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز جمعه این هفته در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی تحریم هایی را اعمال کرده بود. کره شمالی این کار را «اقدام جنگی» خواند.

کره شمالی اخیرا موشک های پیشرفته تری را آزمایش کرده و می گوید اکنون می تواند همه خاک آمریکا را هدف گیرد.

مکان: کره شمالی

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.