مکان: غزه، فلسطین/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شهید «ابراهیم ابو ثریا» که طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سال 2008 علیه غزه، پاهای خود را از دست داده بود، شب گذشته در تظاهرات حمایت از قدس توسط صهیونیست ها با شلیک به سرش، به شهادت رسید.

ابو ثریا 29 ساله علی رغم معلولیت خود در اعتراضات «غزه» شرکت کرد. ویدئوی سخنان وی که مدتی پیش از شهادت ضبط شده بود، در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شده است.

وی در این ویدئو گفته است: «برای اینکه به ارتش اسرائیل پیام «این خاک مال ماست» را بدهم، به اینجا آمدم. این خاک مال ماست و آن را تسلیم ترامپ نخواهیم داد. به تظاهرات خود در اینجا ادامه خواهیم داد. مردم فلسطین شجاع هستند.»

شاهدان عینی می گویند ابو ثریا علی رغم معلولیت خود هر روز در تظاهرات‌ های حمایت از مسجد الاقصی شرکت می کرد.

نایف ابوثریا 50 ساله پدر ابراهیم ابوثریا شهروند معلول فلسطینی که طی حملات هوایی اسرائیل در سال 2008 به غزه، پاهای خود را از دست داده و دیروز در تظاهرات حمایت از قدس توسط نیروهای رژیم اسرائیل به شهادت رسید، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: ابراهیم به آرزوی خود که شهادت بود، رسید. امروز روز عروسی اوست.

او با اشاره به عکس ابراهیم در تلفن خود گفت:«ای ابراهیم پاهای تو، پیشتر از تو به بهشت شتاب کرده بودند و برای دفاع از قدس شهید شدی. فرزند من مانند تمام جوان ها، آرزوهایی داشت. اما معلولیت او مانع تحقق این آرزوها شده بود.حمایت از قدس، هدف ابراهیم بود و از هدف خود دست بر نمی داشت. پس از تصمیم ترامپ در مورد این شهر به سرعت به تظاهرات علیه این تصمیم پیوسته و علی رغم معلولیت خود هر روز در تظاهرات‌های حمایت از مسجد الاقصی شرکت می کرد.»

روز گذشته جوان معترض دیگری به نام «یاسر سکر» 23 ساله، در زمان رویارویی با سربازان اسرائیلی در شرق محله «شجاعیه» غزه کشته شد.

مقام‌ های اسرائیلی در مورد دو جوان فلسطینی دیگری که در شهر «البیره» مورد اصابت شلیک گلوله قرار گرفته و کشته شدند، می‌ گویند که یکی از آنها در منطقه «بالوع» با چاقو به یک سرباز اسرائیلی حمله و او را مجروح ساخته بود.

تظاهرات فلسطینی‌ ها در اعتراض به تصمیم ترامپ برای معرفی قدس به عنوان پایتخت  رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد. صهیونیست ها به استفاده از گلوله‌ های جنگی و گاز اشک‌ آور برای مقابله با معترضان فلسطینی ادامه می دهند.

در جریان دومین هفته تظاهرات «جمعه خشم» در سرزمین‌ های فلسطینی دست کم چهار نفر به دست نیروهای صهیونیست شهید و بیش از 300 نفر دیگر زخمی شدند.

هزاران نمازگزار فلسطینی روز جمعه در مسجدالاقصی تجمع کرده و با سر دادن شعار، بر هویت فلسطینی بیت‌ المقدس تاکید کردند. 

در شهر «نابلس»، گروه حماس روز جمعه خشم را همزمان با مراسم سی‌ امین سالگرد تشکیل این گروه برگزار کرد. در این شهر نیز اعتراضات درگیری خشونت‌بار معترضان با نیروهای اسرائیلی به ویژه در نزدیکی پست بازرسی «حواره» منجر شد.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد چندین فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم گلوله جنگی واقعی در نابلس زخمی، و به بیمارستان منتقل شدند. چندین نفر نیز بر اثر شلیک گاز اشک‌ آور در درگیری‌ در روستای «بورین» در جنوب نابلس مجروح شدند.

نیروهای صهیونیست همچنین با معترضان فلسطینی در شهرهای «ناصره»، «نعلین»، «بدرس»، «نبی صالح» و «بیت سیرا» درگیر شدند. تمام افرادی که در این درگیری‌ ها زخمی و به بیمارستان منتقل شدند، بر اثر اصابت گلوله فلزی واقعی یا گاز اشک‌ آور آسیب دیده‌ اند.

اما بزرگ‌ ترین تظاهرات فلسطینیان در روز جمعه مربوط به غزه بود.

 

مکان: غزه، فلسطین

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.