مکان: اروپا/ منبع: گلف نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بارش برف سنگین در شمال اروپا زندگی در این کشورها را مختل کرد، و به تعطیلی مدارس و لغو صدها پرواز در فرودگاه‌ های مختلف انجامید.

شرایط بد آب و هوایی که ناشی از نفوذ یک جبهه هوای سرد قطبی است، سبب سرمای شدید و یخبندان در بخش‌ های وسیعی از اروپا و نیز بروز مشکل در سیستم حمل‌ و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی در این کشورها شده است.

در انگلیس در پی بارش باران و برف و بروز سرما وضعیت «هشدار زرد» اعلام شد که مفهوم آن این است که بارش برف زیاد است و احتمال تاخیر در سفر و برنامه های روزانه وجود دارد.

سازمان هواشناسی انگلیس با اشاره به سه سطح هشدار هواشناسی شامل زرد، بنفش و قرمز اعلام کرد: چنانچه بارش برف و باران افزایش یابد وضعیت بنفش در نظر گرفته خواهد شد و با بدتر شدن اوضاع هشدار قرمز در نظر گرفته خواهد شد.

رسانه های انگلیس اعلام کردند تاکنون هزار مدرسه در نقاطی که برف و سرما در آن بیشتر بوده تعطیل شده است. بنا بر اعلام منابع انگلیسی، برف و سرما فقط در ولز 450 مدرسه را به تعطیلی کشانده است. بارش برف و باران همچنین صدها پرواز را در این کشور دچار اختلال کرده یا منجر به لغو آن شده است. اختلال در حرکت قطارها هم سبب بروز مشکلاتی در این کشور شده است و مسئولان راهداری انگلیس نیز از یخ زدگی و لغزندگی برخی جاده ها در این کشور خبر و به رانندگان و افرادی که به ویژه قصد عبور از مناطق سردتر را دارند، هشدار دادند.

برف سنگین همچنین باعث قطع برق هزاران خانه در این کشور شده است.

از دیروز تاکنون همچنین صدها پرواز در فرودگاه های مختلف اروپایی با تاخیرهای بسیار طولانی مواجه شده اند. در نتیجه این وضعیت، در شهرهای گوناگون به مسافران توصیه شده قبل از حرکت به سمت فرودگاه ها مطمئن شوند که پروازهایشان لغو نشده است.

 امروز در فرودگاه «شیپول» در شهر «آمستردام» هلند به عنوان یکی از بزرگ ترین فرودگاه های اروپا حدود 400 پرواز لغو شده اند. در هلند همچنین فرودگاه شهر «آیندهوون» هم موقتا بسته شد و بسیاری از مدارس این کشور روز دوشنبه تعطیل بود.

همزمان در فرودگاه «بروکسل» بلژیک بیش از 200 پرواز به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

در آلمان هم بارش برف سنگین علاوه بر لغو پروازها، باعث حوادث متعدد رانندگی و ترافیک شدید شده است. روز یکشنبه هم حدود 300 پرواز از مبدا فرودگاه «فرانکفورت» به عنوان پررفت و آمدترین فرودگاه آلمان لغو شده بودند. 

درحالی که طوفانی موسوم به «آنا» سواحل اقیانوس اطلس در اروپا را درمی نوردد، در 32 منطقه در فرانسه هم وضعیت اضطراری اعلام شد. شمار این مناطق در شمال و جنوب کشور بعدا به هشت منطقه کاهش یافت. شدت این طوفان 150کیلومتر در ساعت است.

همچنین در مورد احتمال سقوط بهمن در مراکز اسکی در آلپ هشدار داده شده است که بعد از بارش بیش از یک متر برف در ارتفاع 2000 متری به بالا بوده است.

مکان: اروپا

منبع: گلف نیوز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.