مکان: آنکارا، ترکیه/ منبع: سایت کاخ کرملین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ایستگاه سوم سفر خود پس از سوریه و مصر، به ترکیه رفت و در نشست خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با پوتین ضمن اشاره به این که دیدار مذکور هشتمین دیدار وی با رئیس جمهور روسیه طی سال جاری است، اظهار داشت با پوتین، دیدگاه های مشابهی در مورد قدس داریم و در خصوص تداوم دیدار‌های خود در این رابطه نیز به توافق رسیدیم.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: همکاری‌ های ترکیه و روسیه هر روز بیشتر توسعه می یابد. حجم تجارت کشورمان با روسیه در 10 ماه سال 2017 نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی داشته است.

رئیس جمهور روسیه هم در این نشست گفت: تصمیم ترامپ (اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی) تنش‌ ها را در منطقه بحران زده خاورمیانه تشدید می کند.

 وی در ادامه گفت: حل و فصل بحران سوریه به مرحله پیشرفته ای رسیده است. تلاش ها برای فراهم کردن مقدمات کنفرانس گفتگوهای سوری در شهر «سوچی» ادامه دارد.

رئیس جمهور روسیه افزود: امیدواریم بحران سوریه در چارچوب مذاکرات ژنو و آستانه به صورت سیاسی حل و فصل شود. و ما از نقش ترکیه برای ایجاد راه حل سیاسی در بحران سوریه تشکر می کنیم.

بعد از این که سخنرانی پوتین پایان یافت، اردوغان گفت «اسپاسیبا» که به زبان روسی می شود «متشکرم» و بعد از آن دو رئیس جمهور با یکدیگر دست دادند.

رئیس جمهور ترکیه پس از نشست اعلام کرد مقام‌ های روسیه و ترکیه هفته آینده برای نهایی کردن قرارداد نظامی خرید اس 400 دیدار خواهند کرد.

مکان: آنکارا، ترکیه

منبع: سایت کاخ کرملین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.